Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NRK fra utlandet med Modify Header sluttet å virke

NYTT TEMA
startelver
startelverInnlegg: 38339
02.06.17 12:57

Jeg har brukt add-on Modify Headers i browseren i flere år og ip-adressen som er brukt er 160.68.205.231  .  Denne har fungert i flere år, men etter de siste endringene til NRK nett-tv virker ikke dette lenger. 

Jeg bruker VPN vanligvis og det virker selvsagt fortsatt , men uten VPN får jeg en bedre hastighet til Norge, derfor var Modify Headers genialt å bruke. 

Har NRK byttet IP adresse? 160.68.205.231 virker ihvertfall ikke lenger. 

(Innlegget ble redigert 02.06.17 12:58)

startelver
02.06.17 13:13

Glemte  å legge til at det kun gjelder direktesendinger. 

Alle programmer som har vært vist på TV virker. 

Roarfredrik
RoarfredrikInnlegg: 1
02.06.17 19:57

Jeg har det samme problemet. Har benyttet programmet hver gang jeg er utenlands, men nå virker det dårlig, dvs jeg kommer inn på direkte sendinger hvis jeg prøver om og om igjen. Har googlet, men finner ingen svar.

startelver
03.06.17 17:55

Ok da er vi flere med problemet.

Kanskje streamteknologien NRK bruker er endret. 

Lamok
LamokInnlegg: 1
26.09.17 05:37

Modheader virker fortsatt på direktesendinger. Men jeg sliter også med at det ikke er mulig å se enkelte program. Har også Hola utvidelse i Chrome, Og det jeg ikke har tilgang til med Modheader virker med Chrome. 

Det som er litt kjedelig at at man må bruke kastefane til Chromecast, kvaliteten går ned endel. Men uansett, bra man kan se NRK. 

Håper noen kommer opp med en ny IP hos Nrk eller en annen løsning som fungerer like bra som Modheader har gjort

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg