Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

USB-problem Windows 10

NYTT TEMA
GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 75803
05.08.17 02:44

Har problemer med å koble til en enhet som fungerer på andre datasmaskiner. Har oppdatert alle USB-drivere, samt sett på strømforsyning o.l tips.

Likevel fungerer ikke enheten og maskinen blir stående og nikoble seg opp til denne enheten uten å klare det (ca hvert femte sekund).

Har prøvd å koble til andre enheter på maskinen og de fungerer som de skal.

Altså:

-Enheten skal kobles til fungerer som den skal.

- Jeg kan koble til andre enheter via USB-portene på maskinen.

- USB-driverne er oppdatert.

- Likevel får jeg ikke koblet denne enheten opp til maskinen.

Hva skal jeg gjøre?

(Innlegget ble redigert 05.08.17 02:45)

gjespe
gjespeInnlegg: 15263
05.08.17 06:44

Vanskelig ut fra kun det du sier - den virker altså på andre maskiner med win 10?

Har du prøvd den i alle USB porter på maskinen?

Det høres ut som et driverproblem - du får ingen melding?

Prøv et søk hvis du ikke allerede har prøvd det. 

joaruls_1
joaruls_1Innlegg: 4751
05.08.17 10:45

Ikke det at jeg har all verdens tro på forslaget, men det kan være verdt å sjekke: start PC-en i sikkermodus, og se om det hjelper. Jeg tenker at det kan være en konflikt med et eller annet, eller at for eksempel antivirusen er vrang.

Hva slags usb-enhet snakker vi om?

GiPazzini_85
05.08.17 11:48

Det er en enhet med et SD-kort, altså skal maskinen gjenkjenne to lagringsenheter. Har prøvd med og uten SD-kort uten at det hjalp.

De andre maskinene jeg har prøvd på kjører ikke Win10, men enheten fungerer normalt.

Maskinen har opprinnelig hatt Win8, men har alltid kjørt Win10 mens den har vært i bruk. 

Skal forsøke den i sikkermodus.

Torotto
TorottoInnlegg: 11313
05.08.17 14:39
GiPazzini_85: Det er en enhet med et SD-kort,

Hvilken lagrings enhet.  Type fabrikat. alder. 

Virker å være en utdatert driver. 

petterG
petterGInnlegg: 9269
05.08.17 17:11

Hadde tilsvarende problem på en telefon. Min egen stasjonære PC fant SD-kortet, men ikke internminnet i telefonen. Alle andre PC'er fant begge. Plutselig en dag var alt i orden!

Antar at en eller annen oppdatering i Windows var problemet, men aner ikke hvilken...

GiPazzini_85
05.08.17 18:27
Torotto: Hvilken lagrings enhet. Type fabrikat. alder. Virker å være en utdatert driver.

Det er en Creative MP3-spiller. Sikkert 4 år. Men er jo litt merkelig at den fungerer på andre maskiner.

(Innlegget ble redigert 05.08.17 18:27)

Torotto
05.08.17 18:50
GiPazzini_85: Men er jo litt merkelig at den fungerer på andre maskiner.

Hvor du bruker Windows 10?

Du kan jo se på denne!

GiPazzini_85
05.08.17 19:02
Torotto: Hvor du bruker Windows 10? Du kan jo se på denne!

Men dersom en driver er ute av drift/ utdatert så gir vel som regel maskinen opp med å prøve å koble opp? Problemet mitt er at tilkoblingsmeldingen smeller i vei hvert femte sekund uten at maskinen finner noe.

(Innlegget ble redigert 05.08.17 19:03)

Torotto
05.08.17 22:15
GiPazzini_85: Men dersom en driver er ute av drift/ utdatert så gir vel som regel maskinen opp med å prøve å koble opp?

Gikk du gjennom linken?  Hvordan så det ut der iforhold til din maskin?

Tror en defekt driver vil kunne gjøre at den fortsetter å forsøke kople seg opp. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg