Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Må man ha WIFI nettverk for å bruke Chromecast?

NYTT TEMA
Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21864
10.11.17 17:02

Hei jeg har kjøpt meg chromecast men for ikke til å sende signaler fra PCn til chromecasten. Selv har jeg kablet internett-tilkobling altså ikke via WIFI. Når jeg skrur på WIFI på PCn så får jeg opp chromecasten og kobler til den men den vil ikke funke. Betyr dette at jeg må skaffe wifi istedenfor å ha kablet nettverkstilgang?

Torotto
TorottoInnlegg: 11927
10.11.17 17:07
Kjetil_e: Hei jeg har kjøpt meg chromecast men for ikke til å sende signaler fra PCn til chromecasten. Selv har jeg kablet internett-tilkobling altså ikke via WIFI. Når jeg skrur på WIFI på PCn så får jeg opp chromecasten og kobler til den men den vil ikke funke. Betyr dette at jeg må skaffe wifi istedenfor å ha kablet nettverkstilgang?

Ja du må ha WiFi  for chromcast har ingen kabeltilkopling. 

Da setter du opp PC og Chrocast i samme nettverk. 

Kjetil_e
10.11.17 17:09
Torotto: Ja du må ha WiFi  for chromcast har ingen kabeltilkopling.  Da setter du opp PC og Chrocast i samme nettverk.

Takk skal du ha

Torotto
10.11.17 19:58
Torotto: Ja du må ha WiFi  for chromcast har ingen kabeltilkopling.  Da setter du opp PC og Chrocast i samme nettverk.

For ikke å misforstå, så er det Chromecast som må være på WiFi nettverk.

PC kan godt være bare via kabel. Via Chrome meny til venstre opp, har du et valg som heter cast. der kan du kaste til en enhet, når den kommer opp. 

Kjetil_e
10.11.17 20:06
Torotto: For ikke å misforstå, så er det Chromecast som må være på WiFi nettverk. PC kan godt være bare via kabel. Via Chrome meny til venstre opp, har du et valg som heter cast. der kan du kaste til en enhet, når den kommer opp.

Takk problemet var at jeg hadde ikke WIFI i det hele tatt. Eller rettere sagt, jeg har Altibox og ringte med dem. Den gang de innstalerte ble det satt opp en hussentral hvor det i utgangspunktet var WIFI men i forbindelse med at jeg heller ville ha kablet nett så ble wifi skrudd av. Og når jeg snakket med dem ikveld så skrudde de på WIFI for meg så nu funker WIFI ihvertfall. Har ikke hatt mulighet til å teste chromecast igjen ennå. Men blir senere ikveld.

Takk for hjelpen.

petterG
petterGInnlegg: 9367
10.11.17 20:24
Torotto: Ja du må ha WiFi  for chromcast har ingen kabeltilkopling.

Hvis man har strømforsyning til Chromecast får man kablet nettverk på kjøpet! Her:

(Innlegget ble redigert 10.11.17 20:26)

Torotto
10.11.17 20:43
petterG: Hvis man har strømforsyning til Chromecast får man kablet nettverk på kjøpet! Her:

Det var nytt mine har ikke denne strømforsyning.   Takk for opplysningen 

Til TS: 

Kjetil_e
11.11.17 00:21

Mrn jeg klarer fortsatt ikke å få kontakt. Selv om jeg logger inn både pc og chromecast på wifi.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7249
11.11.17 12:42
Kjetil_e: Mrn jeg klarer fortsatt ikke å få kontakt. Selv om jeg logger inn både pc og chromecast på wifi.

Har du kjørt konfigurering av Chromecast? Du vil ikkje få kontakt før Chromecast er konfigurert.

Torotto
11.11.17 13:24
Kjetil_e: Mrn jeg klarer fortsatt ikke å få kontakt. Selv om jeg logger inn både pc og chromecast på wifi.

Jeg har også hatt problemer, med å sette opp chromecast via pc. 

Da har jeg brukt mobil og app for å sette den opp.  Trykk på meny opp til høyre og velg devices. 

Deretter skal du kunne finne chromcast også på PC.  ( eksempelvis i chrome slik jeg viste tidligere. )

Kjetil_e
11.11.17 20:15
InnocentBystander: Har du kjørt konfigurering av Chromecast? Du vil ikkje få kontakt før Chromecast er konfigurert.

Det har jeg fått opp og kjørt. Det er i den forbindelse det har stoppet opp. Men ellers takk skal du ha. Jeg skal se på tipset til Torotto.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1150
13.11.17 15:20
Kjetil_e: Det har jeg fått opp og kjørt. Det er i den forbindelse det har stoppet opp. Men ellers takk skal du ha. Jeg skal se på tipset til Torotto.

Husk at du må ha installert Google Home appen på telefon/nettbrett. Det er derfra du setter den opp.

Hvis den har vært konfigurert på et annet nettverk tidligere, kan det være at du må resette chromecasten. Det er en liten knapp på den som skal holdes inne i noen sekunder. 

(Innlegget ble redigert 13.11.17 15:21)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg