Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Får ikke opp knapper hvor jeg kan avslutte laptope

NYTT TEMA
Brex
BrexInnlegg: 98
22.11.17 22:57

Når jeg tar musepekern ned til venstre (på/av) så kommer det ikke opp alternativer som å skru av pc, starte på nytt eller hvilemodus. det jkommer en boks, men den står det ikke noe i.

Pga dette får jeg aldri skrudd pcen "helt av".

Hva kan jeg gjøre?

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4735
23.11.17 07:45

Står det absolutt ikke noe i boksen ?
Ikke bilde av en slik på/av-knapp heller ?

Hvis ikke så er det vel en på/av-knapp på selve PCen, ellers hadde du ikke kunnet slå den på.... ??

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7429
23.11.17 08:47
Brex: Hva kan jeg gjøre?

Fortella oss versjonen av Windows?

Brex
23.11.17 19:38

Jeg har versjon windows 10 pro. Jeg har sånn av/på knapp nede til venstre, men når jeg trykker på den kommer det bare opp en tom boks (rett over av/på knappen). Boksen er på en linje.

Det var i denne boksen det tidligere stod; "slå av", "start på nytt" og "hvilemodus"

Torotto
TorottoInnlegg: 12364
23.11.17 20:21
Brex: et var i denne boksen det tidligere stod; "slå av", "start på nytt" og "hvilemodus"

Prøv denne

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 340
23.11.17 20:26

Se om det hjelper å gjøre som det står her.

Hvis ikke det retter opp feilen, gjør som beskrevet her.

Hjelper ikke det heller, prøv å gjøre som beskrevet her.

Brex
26.11.17 00:42

Supert! da fikk jeg opp knappene igjen, men fortsatt får jeg ikke skrudd av pcen. Når jeg trykker på avslutt så restarter maskinen seg.

Sevens7ar
Sevens7arInnlegg: 340
26.11.17 15:47
Brex: Supert! da fikk jeg opp knappene igjen, men fortsatt får jeg ikke skrudd av pcen. Når jeg trykker på avslutt så restarter maskinen seg.

Sjekk disse:
https://appuals.com/windows-10-restarts-instead-of-shutting-down/
https://winaero.com/blog/fix-windows-10-reboots-restarts-instead-of-shutting-down/

Det ser ut til å være et ganske vanlig problem så hvis du søker "Windows 10 restarts instead of shutting down" vil du finne mange flere mulige løsninger dersom ikke noe av det i de to lenkene hjelper.

Oric-1
Oric-1Innlegg: 3454
26.11.17 15:56

Gå til Alle innstillinger->System->Strøm og hvilemodus->Tilleggsinnstillinger for strøm->Velg hva av/på knappene gjør.........Når jeg trykker på av/på knappen:Slå av pc'en.

(Innlegget ble redigert 26.11.17 16:00)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg