Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny lavbudsjetts TV

NYTT TEMA
hoemb
hoembInnlegg: 914
08.05.12 16:44

Driver å skal kjøpe ny TV men har ikke så veldig mye penger å bruke til dette. Har sett litt rundt og lurer litt på disse Sony KDL 40NX500, Samsung UE40D5000 og Philips 40PFL5606H. De ligger alle tre rett i underkant av 4000,- i pris. Kan være villig til å gå opp litt i pris men ikke mye.

Er disse noe å anbefale, eller finnes det noe bedre til denne prisen?

NB! Bruken er stortsett bare å se på tv. Mye sport (fotball, motorsport, sykkel mm). Har også en PS3 stående, men denne er svært lite brukt.

vidar
vidarInnlegg: 28781
08.05.12 16:45

Har du eksterne høyttalere eller bør det være ok lyd?

hoemb
08.05.12 17:08

Har ikke det nei desverre, så lyden bør være sånn nogelunde ok iallefall

vadefugl
vadefuglInnlegg: 32103
08.05.12 19:02

Lyden er ikke den aller beste blant flatskjermer uansett størrelse. Ellers så er jo en lydplanke et bra alternativ.

hoemb
08.05.12 21:46
vadefugl: Lyden er ikke den aller beste blant flatskjermer uansett størrelse. Ellers så er jo en lydplanke et bra alternativ.

Har tenkt å invistere i noe sånt etterhvert, men da må det sparest iitt igjen først. Er ikke vits med lydplanke uten TV. Da får jeg heller holde ut noen måneder med dårlig lyd før jeg får kjøpt noe sånt.

3itmarck
3itmarckInnlegg: 7364
13.05.12 13:12

Støtt europeisk industri. Kjøp Philips. ;)

Torotto
TorottoInnlegg: 3362
13.05.12 15:02
hoemb: NB! Bruken er stortsett bare å se på tv. Mye sport (fotball, motorsport, sykkel mm). Har også en PS3 stående, men denne er svært lite brukt.

Ville da gått for en Plasma. Mye bedre i oppdatering av hurtige biledendringer, som i sportssendinger.

Alle de du linker til er 50Hz skjermer med prossesordobling av Hertzen til 100Hz.  Så for en tusenlapp ekstra, vil du få en mye bedre skjerm til ditt bruk, fra en av de store leverandørene.

FishingMoby
FishingMobyInnlegg: 2801
14.05.12 17:16
Torotto: Ville da gått for en Plasma.

Høres ut som du har litt peiling. Trenger selv en TV i den prisklassen du linker til der. Brukes til mye sport, film og PS3. 

Vil helst kjøpe en fra lefdal, da jeg får TV'er der for innkjøpspris. Kunne du tatt en kjapp kikk innom der og sett om du fant noe bra?

Takk

EDIT: Er denne brukbar? http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/50PA650T/lg-50-plasma-tv-50pa650t

(Innlegget ble redigert 14.05.12 17:18)

Torotto
14.05.12 19:12

Da vil jeg foreslå denne.

Eventuelt sjekk plassering av skjerm -Bank flate og vindu.

Husk at skjermer skal transporteres stående.

Link til hvorfor Plasma er best til sport sendinger.

FishingMoby
FishingMobyInnlegg: 2801
15.05.12 00:34
Torotto: Da vil jeg foreslå denne. Eventuelt sjekk plassering av skjerm -Bank flate og vindu.

Blir den ikke en god del dyrere pga 3D? Bryr meg lite om å ha det.

Edit: hva mener du med: evt sjekk plassering osv.

(Innlegget ble redigert 15.05.12 00:37)

Torotto
15.05.12 11:23
FishingMoby: Blir den ikke en god del dyrere pga 3D? Bryr meg lite om å ha det. Edit: hva mener du med: evt sjekk plassering osv.

Det er vel også her snakk om forbedring av bildeskvalitet også i 2D.

I NeoPlasma-modeller har kontrasten i sterkt opplyste områder blitt forbedret. Forbedringer i panelet og filteret hjelper til med å reprodusere bilder med jevne, glatte fargeoverganger og dype, kraftige mørke toner, selv når man ser på TV i miljøer med sterkt lys. I filmer blir ekte mørke fargetoner gjengitt slik som filmskaperen ville ha dem, slik at man får større kraft og realisme i seeropplevelsen.

Plassering har betydning ved blank skjerm og som settes slik at sole gjenskinn, kan forringe kvalitet på seer opplevelsen.

Langorm
LangormInnlegg: 2682
26.05.12 19:13
vadefugl: Lyden er ikke den aller beste blant flatskjermer uansett størrelse. Ellers så er jo en lydplanke et bra alternativ.

Hvorfor er lyden på flatskjermer så dårlig? Kan det være for at det skal selges lydanlegg som nødvendig tilbehør? Hvem samarbeider med hvem her?

(Innlegget ble redigert 26.05.12 19:14)

Torotto
26.05.12 21:10
Langorm: Hvorfor er lyden på flatskjermer så dårlig? Kan det være for at det skal selges lydanlegg som nødvendig tilbehør?

De fleste vil jo ha en så smal ramme og tynn skjerm som mulig. Suroundanlegg er jo idag standard i de mange hjem, slik sett er TV i dag en del multimediaanlegg. 

Tror du derfor bør la konspirasjonsteoriene hvile ;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg