Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

US PS3 på Europeisk TV?

NYTT TEMA
arsenalmadla
arsenalmadlaInnlegg: 2196
25.05.12 01:32

Flytter til Canada i sommer og lurer på om jeg kan kjøpe PS3 der borte, og spille på TV-en jeg har hjemme. Har noe med de der PAL og NTSC greiene å gjøre.

Elektrolytt
ElektrolyttInnlegg: 477
25.05.12 15:15

Har null betydning så lenge du har en TV av litt nyere modell. HDMI er HDMI.
PS3 er også regionfri, så du kan kjøre både PAl og NTSC-spill på den uten problemer. Muliig den har regionkode for Blu-Ray, men det er jeg ikke sikker på. Min PS3 er kjøpt i Asia, og den har så langt ikke nektet på noe jeg har puttet inn i den.

Elektrolytt
ElektrolyttInnlegg: 477
25.05.12 15:18

En ting har jeg merket meg. Håndkontrollere kjøpt i Norge fungerer ikke på den, så jeg måtte få en kompis til å kjøpe med en ny da han var i Thailand. Om dette gjelder US-versjonen aner jeg ikke.

Topguy
TopguyInnlegg: 6839
25.05.12 16:43

Som Mr. Lytt sier, det vil ikke ha noe å si så lenge du bruker HD oppløsningene 720p, 1080i eller 1080p på TV'n din. Men BluRay spilleren vil nok være låst til Sone A så det kan ødelegge for å spille av BD plater ifra norske butikker.

Mange BD plater er sonefrie, spesielt eldre utgivelser, men filmselskapene har litt blandet praksis på dette feltet, så du bør sjekke coverne før du kjøper BD.

arsenalmadla
arsenalmadlaInnlegg: 2196
29.05.12 09:43

Så hvis jeg tar med TV-en hjemme og kjøper PS3 hjemme så kan jeg kjøpe kanadiske/US spill?

Topguy
TopguyInnlegg: 6839
29.05.12 10:50

PS3 spill er i utgangspunktet sonefrie så du kan kjøpe og spille US versjoner om du vil. Men skal du kjøpe DLC til spillene må du gjøre dette på US- PSN-store.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg