Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ideer til Action kortfilm!?

NYTT TEMA
PermanentBrainstorm
PermanentBrainstormInnlegg: 1
13.07.13 16:30

Jeg har tenkt en god stund på å lage en kul action kortfilm men de jeg har laget før har bare skjedd på sparket uten en konkret story eller rød tråd. Jeg lurte da på om det er noen av dere på VGD som har noen gode ideer som kan brukes. Jeg har tilgang på en del våpen, skuespillere og kostymer men location kan bli litt vanskelig. Er ikke mange som vil låne en 16åring en location til å filme, uheldigvis.

Jeg er ikke veldig fan av de militærfilmene midt i skævven hvor noen unger prøver å skyte på hverandre, om dere skjønner.

Her er noen eksempler på hva jeg liker;
Losses
Sleeping Dogs

Jeg er helt tom for ideer akkurat nå. Hadde satt stor pris på om noen har noen bra ideer.

Takk på forhånd!

Haugen
HaugenInnlegg: 14263
22.07.13 22:12
PermanentBrainstorm: Jeg er helt tom for ideer akkurat nå. Hadde satt stor pris på om noen har noen bra ideer

Er selv en ivrig filmer(gidder verken kalle meg regissør eller manusforfatter) og har et mål om å komme med ideéne mine selv.

Se for deg at du får en masse ideér fra VGD'ere. Du faller 3,5 av dem, lager film og til slutt publiserer den.

"Eyh, det var faktisk min idé" skriver en debattant. 
Hva føler du da?

Jeg vil ikke sette meg i den situasjonen.
Rådfør deg med dine nærmeste. Familie og venner.

Se film, les bøker, sett deg på bussen, på kafeén, på bryggekanten, på stranden... Verden gir deg tonnevis av ideér. Trikset er å sortere ut det du trenger. Og selvsagt å finne ideén i hodet ditt.

Det er en grunn til at Christiano Ronaldo spiller god fotball, Federer spiller god tennis, Froome sykler som faen oppover, Christopher Nolan skribent og regissør. 

Talent. 

Du har åpenbart interesse. Dyrk den. Ideéne kommer. 

Men se film. Søk rundt på Vimeo. Det ligger massevis til inspirasjon der ute. 

Jeg har for øvrig ingen ideér til actionfilm. Men én ting er sikkert. Skuespillerne hever filmen. Kortfilmen Losses hadde elendige skuespillere. Særdeles lite troverdig.

Når det kommer til locations. Film ute. Finn forlatte bygninger, trehus, stkk til skogs etc.
Dersom du vil låne bygninger til å filme.
På den andre siden kan kanskje denne hjelpe deg litt:
http://blog.chasejarvis.com/blog/2011/03/how-to-permit-photo-video-shoots/ 

(Innlegget ble redigert 22.07.13 22:16)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg