Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gode høgtalarar til under 10 000?

NYTT TEMA
Lopic
LopicInnlegg: 4446
01.05.15 20:45

Kan ikkje skryta på meg at eg har noko peiling på lyd og anlegg i det heile tatt. Er derimot veldig interessert i film og musikk så tenkte og kjøpa meg nokon høgtalarar. Per idag har eg ein PS4 til film dersom det har noko og sei. At dei ikkje ser så hakkande galne ut er óg ein fordel da sjefen har bedt om at dei må vera "fine".

Kom over tilbudet på elkjøp idag. Er Audio Pro Addon T20 gode høgtalarar? Såg på lyd og bilde at dei hadde fått brukbar kritikk.

Nokon andre høgtalarar som kan anbefalast under 10 000?

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 735
01.05.15 21:31
Lopic: Nokon andre høgtalarar som kan anbefalast under 10 000?

Dersom du liker høytalere med mye trykk i, så kommer man ikke utenom Klipsch RF 62. Flotte amerikanske høytalere som er ca. 1 meter høye.

Dette er seriøse høytalere som anbefales av tidsskrifter som "Lyd og bilde." Liker man JBL, så vil man nok også like lyden av Klipsch.

Disse høytalere koster rundt 8000 kr. for to stykker.

Lykke til !

Mvh. Trond Vaatsveen

Lopic
01.05.15 21:57
TrondVaatsveen: Dersom du liker høytalere med mye trykk i, så kommer man ikke utenom Klipsch RF 62. Flotte amerikanske høytalere som er ca. 1 meter høye. Dette er seriøse høytalere som anbefales av tidsskrifter som "Lyd og bilde." Liker man JBL, så vil man nok også like lyden av Klipsch. Disse høytalere koster rundt 8000 kr. for to stykker.

Takk for svar!

Ser at den har fått knallgod anmeldelse i "Lyd og Bilde". Sidan eg heller ikkje har forsterkar så må eg vel fort ut med 5000+ for og driva høgtalarane? Og da havnar me over det eg håpte og bruka i denna omgang.

Nokon andre forslag så både forsterkar og høgtalarar kjem under 10 000?

Glømte og spesifisera i åpningsinnlegget at eg har verken det eine eller det andre. Audio Pro T20 har innebygd forsterkar dersom eg har forstått det rett? Som sagt har eg ikkje kjempegod greie på detta:-)

TrondVaatsveen
02.05.15 13:18
Lopic: Nokon andre forslag så både forsterkar og høgtalarar kjem under 10 000?

Rotel er et bra merke som lager gode forsterkere til lave priser.

Rotel RA-10 integrert forsterker er en god forsterker som yter 2 x 40 ekte watt, som også evner å drive høytalere som Klipsch RF-62, eller den noe mindre RF-52. Ser at Rotel RA-10 er på tilbud for 3790 kr.

Rotel + Klipsch vil koste rundt 10.000 kr. til sammen, her vil du få mye lyd og trykk for pengene.

Prøv deg frem, bruk mulighetene når det er tilbud.

Mvh. Trond Vaatsveen

Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3550
02.05.15 16:13

Viktigste er å lytte seg til det man vil ha. Sjekk hvilke Hi-Fi forhandlere du har i nærheten og ta deg en runde. 

Lopic
02.05.15 19:36

Tusen takk for svar Trond! Og til deg Kulumuli. Er eit godt stykkje og reisa til nærmaste hifi butikk herfra faktisk. Men kanskje eg burde reist og høyrt blant anna på dei Klipsch høgtalarane.

Det einaste eg må ta stilling til innan imorgon er om det er eit godt kjøp med dei Audio Pro som er på tilbud berre i helgi? Eller burde eg slå det fra meg tvert? Har som sagt ikkje nokon veltrente øyrer. Berre musikk og film-entusiast.

Speciale
SpecialeInnlegg: 5124
04.05.15 18:17
Lopic: Kan ikkje skryta på meg at eg har noko peiling på lyd og anlegg i det heile tatt. Er derimot veldig interessert i film og musikk så tenkte og kjøpa meg nokon høgtalarar. Per idag har eg ein PS4 til film dersom det har noko og sei. At dei ikkje ser så hakkande galne ut er óg ein fordel da sjefen har bedt om at dei må vera "fine".

I denne prisklassen anbefaler jeg å kjøpe brukt. Det er vanvittig mye bra der ute. 

Men før en kan anbefale noe, så må noe mer informasjon på plass. Du er film og musikkentusiast, men du snakker om forsterker. Skal du ha anlegg til å høre på musikk eller skal du ha anlegg som kan brukes til både musikk og film? (Altså, forsterker vs receiver)

Og du sier også sjefen skal ha noe fint... Det er særs sjelden at sjefen er med på størrelsene god lyd fordrer uten å sprenge budsjetter. Det er f.eks få sjefer som godkjenner Klipsch RF-serien, fordi det tar mye plass.

Dog, det finnes brukte ting som er "innafor" til ditt bruk(men ikke sikkert til sjefen sitt åsyn) i din prisklasse.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57689849&searchclickthrough=true&searchQuery=hjemmekino

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56921491&searchclickthrough=true&searchQuery=hjemmekino

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56955308&searchclickthrough=true&searchQuery=hjemmekino

TrondVaatsveen
06.10.15 22:56

JBL har en serie med høytalere som heter "Studio", fra Studio 220 og oppover.

Her får man mye lyd og trykk for pengene slik jeg ser det.

Her på mitt PC-rom bruker jeg Onkyo A 9355, og ikke minst mine nye JBL Studio 220 høytalere som låter meget bra for litt over 2000 kr. for to høytalere.

Også Klipsch lager potente høytalere til en fornuftig pris.

RF-serien tar en del plass, men Klipsch har kommet med noen ny høytalere som overtar for RF-82, som er veldig bra, ikke minst til prisen på 12.000 kr.

Kan også nevne at det britiske merket Arcam har kommet med to nye forsterkere som er integrerte, en 50 watter og en 80 watter, som låter meget bra.

Primare ha en meget god 80 watter til en fornuftig pris.

Norske Hegel som "Lyd og bilde" liker så godt har også en ganske ny 80 watter integrert forsterker som gir god lyd for rundt 10.000 kr.

Mvh. Trond Vaatsveen

OyDrean
OyDreanInnlegg: 88
14.01.16 11:02

Er enig i Speciale over her, du får mye høyttalere for 10000, særlig hvis du kjøper brukt.. Bruktpriser på hifi/high-end i Norge er særdeles gode, så jeg ville sjekket finn.no og bruktmarkedet på hifisentralen.no

Vi snakker ofte halv pris, og langt under det også hvis produktene er noen år gamle. Produkter som altså vil spille fletta av ting du kjøper på Elkjøp for 10 lapper.

Torotto
TorottoInnlegg: 12091
14.01.16 14:40
Lopic: Det einaste eg må ta stilling til innan imorgon er om det er eit godt kjøp med dei Audio Pro som er på tilbud berre i helgi? Eller burde eg slå det fra meg tvert? Har som sagt ikkje nokon veltrente øyrer. Berre musikk og film-entusiast.

Det er stadig tilbud!

Så finne først ut av:

1 Hva du vil bruke totalt på utstyr.

2) Hvordan er rommet utformet og størrelse. 

3) Høyttalere som matcher forsterker.

4) Små eller store høyttalere ( Pris kvalitet og punkt 2)

Kjøp ett sted du har returrett, høyttalere kan lyd helt forskjellig i ett lydrom og hjemme. 

fargerik
fargerikInnlegg: 47158
15.01.16 10:56
OyDrean: Vi snakker ofte halv pris, og langt under det også hvis produktene er noen år gamle. Produkter som altså vil spille fletta av ting du kjøper på Elkjøp for 10 lapper.

og dersom et element er gåent, kan det bli enda billigere.

Da kan man finne gode elementer hos Dynabel.

Gamle stereohøyttalere kan få nytt liv.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg