Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva betyr disse spesifikasjoner på TVn ?

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1146
31.12.15 17:23

Jeg ser en rimelig TV som jeg tenkte å kjøpe hos Lefdal. Men lurer på disse spesifikasjoner som jeg nevner under her. Jeg har da kabeltv, men det står Nei på satellitt. Er det slik at TV ikke kan brukes på parabol ? Dessuten står det Nei på kabel (SE), men det betyr vel at den ikke kan brukes på kabel i Sverige ?

Godkjent av Canal Digital (satellitt)     Nei
Godkjent av Canal Digital kabel (SE)     Nei
Godkjent for Canal Digital satellitt (FI) Ja

_Dial_Square_
_Dial_Square_Innlegg: 21193
31.12.15 17:28
merterje: Jeg ser en rimelig TV som jeg tenkte å kjøpe hos Lefdal. Men lurer på disse spesifikasjoner som jeg nevner under her. Jeg har da kabeltv, men det står Nei på satellitt. Er det slik at TV ikke kan brukes på parabol ? Dessuten står det Nei på kabel (SE), men det betyr vel at den ikke kan brukes på kabel i Sverige ? Godkjent av Canal Digital (satellitt)     Nei
Godkjent av Canal Digital kabel (SE)     Nei
Godkjent for Canal Digital satellitt (FI) Ja

Det er slik at de er godkjent for Cam, fra de som ramses opp med ja. Da trenger du ikke en ekstra "tuner" Cam står da i tvn slik at du bare setter kortet rett i tvn, og kan ta inn sendingene. Står det nei må du ha en seperat tuner ved siden av. Den er jo ofte gratis når du tegner et abonnement så det betyr faktisk ikke noe som helst.

Den kan brukes på kabel i Sverige, men da med leverandør sin mottaker. Verre er det ikke, bare glem slike spesifikasjoner om du da ikke absolutt vil ha vekk eksterne "mottakere".  En del kabelselskap i borettslag sender vel direkte over antennekabel, så der kan du bare plugge i antennekabel og så får du inn de kanalene det er åpnet for.

(Innlegget ble redigert 31.12.15 17:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg