Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

macro 60mm til samsung nx3300

NYTT TEMA
cyann79
cyann79Innlegg: 8
06.01.16 13:12

Er det noen som vet om det finnes andre typer merker 60mm macro linser/objekter som kan passe til Samsung nx3300? Eller om Samsung har sikra seg slik at man ikke kan sette på andre merker?

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 39960
06.01.16 14:19
cyann79: Er det noen som vet om det finnes andre typer merker 60mm macro linser/objekter som kan passe til Samsung nx3300? Eller om Samsung har sikra seg slik at man ikke kan sette på andre merker?

Slik jeg kan se det er det kun Samyang av tredjepartprodusentene som tilbyr objektiver til Samsung NX-kameraer.

Og de tilbyr ikke noen makroobjektiv.

Dette har nok lite med hva Samsung vil for jeg er overbevist om at de gjerne ville ta del i objektivutvalget som for eksempel Sigma og Tamron (de to store tredjepartsprodusentene) har for de store kameraprodusentene.

Tredjepartsprodusentene velger ut hvilke objektivfatninger de skal tilby av ulike objektiver ut fra hvor mange de regner med å kunne selge. Det betyr at de "alltid" har objektiver med Canon, Nikon og Sony-fatninger, noen ganger med Pentax. Olympus og Panasonic-fatninger og så er det altså kun Samyang slik jeg kan se det som tilbyr Samsungfatninger.

Uten slike tilbud fra tredjepartsprodusentene er man nødt til å ta til takke med det produsenten selv produserer av objektiver.

Torotto
TorottoInnlegg: 12125
06.01.16 15:22
cyann79: Er det noen som vet om det finnes andre typer merker 60mm macro linser/objekter som kan passe til Samsung nx3300?

Du kan jo bruke adapter, men vet ikke kvaliteten på de. 

Men prisen på samsungs macro er jo ikke så gal!

petterG
petterGInnlegg: 9384
06.01.16 19:51
cyann79: Er det noen som vet om det finnes andre typer merker 60mm macro linser/objekter som kan passe til Samsung nx3300?

Samsung har jo en 60 mm macro(NX 60mm f/2.8 Macro ED OIS SSA) til såvidt over 4000. Det er forholdsvis billig.

Klikk for å gå tilbake til toppen