Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Et uforklarelig TV-problem

NYTT TEMA
Kverno
KvernoInnlegg: 2
10.10.16 00:07

Har kjøpt ny tv for noen få uker siden av typen Finlux. En 48" som kostet meg ca 4000.-

Siden jeg pakket den ut og satte den opp merket jeg problemer med en gang. Satte den først opp tilkoblet en dekoder ( fungerte til jeg slo av tv'n ) før jeg satte meg ned å så tv. Neste dag fungerte den ikke. Problemet er at den skrur seg på og slår seg deretter av etter 10 sekunder. 

Men her kommer det jeg ikke skjønner bæra av... Tv'n fungerer ikke om PS3 eller dekoder er koblet til, men dersom jeg kobler en PC til den så fungerer den. Noen som hsr en forklaring på dette? Skal inn på service snart men hadde vært fint å fått funnet ut om det er mulig å fikse den selv.

petterG
petterGInnlegg: 9196
10.10.16 09:40

Dårlige kabler?
Prøvd forskjellige HDMI-innganger?

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3252
10.10.16 11:46
Kverno: Finlux

Her har du problemet...

Kverno
KvernoInnlegg: 2
10.10.16 15:30

Har prøvd alle innganene ja. Bruker samme HDMI kabel både på ps3, dekoder og PC. Kun PC'n som fungerer

petterG
petterGInnlegg: 9196
10.10.16 17:03

Jeg ville uansett prøvd enn annen kabel. Inn- og utganger kan av og til være lunefulle...

Tangsprell
TangsprellInnlegg: 3909
02.11.16 19:10

Når vi først er inne på tv-problemer. Har fått ei stripe som er rød, lilla og svart fra topp til bunn 10 cm fra venstre kant. Den er ca en cm tykk. Noen som har vært borti noe lignende?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 6726
02.11.16 21:06
Tangsprell: Noen som har vært borti noe lignende?

Nei, men det mest sannsynlige er feil i elektronikken som styrer panelet. Typisk reklamassjonssak.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg