Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brenne film til DVD plate men det blir ikke lyd

NYTT TEMA
ola4
ola4Innlegg: 6
18.11.16 03:23

Heisann, jeg skulle brenne noen gamle tegnefilmer fra dataen og til en DVD plate for og se på hjemmekino-anlegget. På dataen går det greit og se disse filene og samme hvis jeg tar en HDMI kabel og viser den over på TVen , men når jeg brennte det over på DVD plata og skulle se det på hjemmekinoanlegget ble det bilde men ingen lyd, eller ble det bare skurr i lyden, (husker ikke helt)

Så hvordan skal jeg få gjort dette med og få lyden også med?

Er ganske mange tegnefilmer så det tar sin plass, filene spilles av med VLC player på dataen ( er vel sånn .mkv fil om det sier noe?)

Brenneprogrammet jeg har brukt heter Cyberlink Power2go og er noe standard greier som er på PCen. Har fungert til og brenne andre filmer med lyd.

madigan
madiganInnlegg: 9121
19.11.16 13:17

Det ville nok være best om du lastet ned en videoeditor,her kan du konvertere fra MKV til Mpeg 2 som er korrekt format til DVD,disse programmene koster imidletid noen hundrelapper i året,men skulle jeg ha anbefalt noen,så ville jeg anbefalt Movavi,da blir nesten alltid resultatene perfekte,programmet har innebygget konverter,og brenne program,dette kan man også bruke hvis man vil legge over familie filmsnutter etc fra kameraer eller mobil telefoner,så man kan få stor glede av det utover og bare brenne den ene filmen liksom,men dette er antaglig verktøyet du trenger:))

Link: https://www.movavi.com/se/videoeditor/?gclid=CJfXoormtNACFYLpcgodJ-QHug

(Innlegget ble redigert 19.11.16 13:24)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg