Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filme fra krigskirkegård lov?

NYTT TEMA
Wizzard
WizzardInnlegg: 19962
05.06.17 12:07

Jeg klarer ikke å finne ut av et problem. Var igår og tok noen filmsnutter
fra krigskirkegården i Botn i Saltdal. Det er en film som filmer litt graver og minnemerkene som er satt opp,etterfult av musikk. I ettertid før jeg gir ut  filmen kom jeg til å tenke på om dette er lov å publisere? Det jeg fant ut er at på en vanlig kirkegård må man snakke med kirken og få tillatelse. Men dette gjelder altså en krigskirkegård fra 2 verdenskrig.

Jeg har funnet en rekke andre filmer og bilder fra samme sted, men noen som vet noe mere om dette kansje?

(Innlegget ble redigert 05.06.17 12:09)

petterG
petterGInnlegg: 9364
05.06.17 20:43

Både vanlige kirkegårder og krigskirkegårder er offentlige steder, og helt uproblematisk å filme på.

En vanlig kirkegård har selvsagt "ferskere" graver, så der bør man vise mere hensyn. En tillatelse er greit, men ikke påkrevet. 

Torotto
TorottoInnlegg: 11914
05.06.17 20:59
Wizzard: men noen som vet noe mere om dette kansje?
Wizzard
WizzardInnlegg: 19962
06.06.17 03:35

Takk for informasjonen og da skal jeg legge ut filmen da:) Man vet jo aldri når det gjelder slikt så jeg ville bare forsikre meg at jeg ikke gjorde noe som ikke var lov:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg