Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Foto-redigering med tekst til bilde ?

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1150
05.06.17 17:23

Jeg har en Lenovo G510 PC og bruker Windows 10. I W-10 er det flere foto-apper, men de jeg bruker finner jeg ikke funksjonen : tekst til bilde. Jeg har et slekts-bilde og tenkte å sette navn på personene på bildet. Noen som vet om et slikt redigerings-program som kan lastes ned eller app, det må være enkelt å bruke og gratis ??

Torotto
TorottoInnlegg: 11896
05.06.17 19:34
merterje: Jeg har en Lenovo G510 PC og bruker Windows 10. I W-10 er det flere foto-apper, men de jeg bruker finner jeg ikke funksjonen : tekst til bilde. Jeg har et slekts-bilde og tenkte å sette navn på personene på bildet. Noen som vet om et slikt redigerings-program som kan lastes ned eller app, det må være enkelt å bruke og gratis ??

Da kan du bruke Libreoffice norsk og legge tekst på bilde i tekstbehandlingsprogram eller i draw.

I tekstbeh. Sett in bilde - høyreklikk på bilde velg legg inn billedtekst.

orbixx
orbixxInnlegg: 3614
07.06.17 00:15
merterje: Noen som vet om et slikt redigerings-program som kan lastes ned eller app, det må være enkelt å bruke og gratis ??

Du finner mange gode bildeprogrammer på download.com, som er gratis.

De fleste er testet av cnet, som er seriøse, og du finner fort det som passer for deg.

merterje
merterjeInnlegg: 1150
07.06.17 17:30

Det er mange der ja, men jeg har lastet ned 2-3 stk. uten at jeg finner frem til et program hvor det går an med  enkel og grei teksting på bilder. Jeg har Gimp og paint.net hvor jeg ikke finner frem til denne funksjonen. Noen med bedre tips ??

petterG
petterGInnlegg: 9361
07.06.17 18:42

I paint/paint.net finner du en liten boks med en feit "T" inni. Trykk på den. Ser du den ikke, finner du den under menyen "Tool:"

(Innlegget ble redigert 07.06.17 18:48)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg