Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan føre over mini-dv tapes til PC/mac

NYTT TEMA
ingeborgf
ingeborgfInnlegg: 6
22.07.17 20:24

Hei! Jeg har et Samsung miniDV vp-D73 videokamera og vil gjerne føre over filmene til min Mac. Jeg har kjøpt meg en firewire-kabel (9-p til 4-pinners) og en Apple thunderbolt 800, men Macen vil ikke registrere eller lese kameraet? Jeg har prøvd å finne kameraet gjennom redigeringsprogrammer, men uten hell. Dette firewire/thunderbolt/400/9-p/4-pinners greiene klarer jeg bare ikke å skjønne meg på.. Jeg har søkt på google og youtube men det blir sagt så mye forskjellig og nå er jeg rett og slett litt stuck på hva jeg skal gjøre videre. Hvilke kabler er det jeg egentlig mangler? Setter STOR pris på all hjelp og tips!!

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7247
22.07.17 23:14
ingeborgf: Hvilke kabler er det jeg egentlig mangler?

Har du forsøkt USB kabel?

Torotto
TorottoInnlegg: 11924
23.07.17 15:03
ingeborgf: Hvilke kabler er det jeg egentlig mangler?

Etter hva jeg kan lese som mangler du ingen kabel.

Camcorder 4 pins IEEE1394  --  IEEE 1394 9pins(male)  --  Thunderbolt 800 9pins IEEE1394(female)  -- Thunderbolt inn på Mac. 

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9141
23.07.17 18:58

Men finnes det mac drivere til det kameraet?

Gjorde lignende for lengesiden med mitt mini dv kamera
Jeg hadde firwire på den pc'n, men var ikke plugg and play som indikert.

Etter en stund fant jeg rett driver. Da kom opp vanlige valget om hva jeg vil gjøre. Og da fikk jeg se det i videoredigeringsprogram.

Men jeg hadde Windows maskin

I verste tilfellet har du jo alltids dissa: http://videoverkstedet.no/digitalisering/videokassetter/mini-dv-til-dvd/?gclid=Cj0KCQjwktHLBRDsARIsAFBSb6xIyO4Mk6NKTHPdTAKUe6ayy5weuyO-2kuIkCtB1wrICtlKa3KWAJYaArA3EALw_wcB

(Innlegget ble redigert 23.07.17 19:01)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg