Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beste 40-tommer TV?

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 14079
07.08.17 11:56

Her søker jeg råd hos de som kan mer om dette enn meg.
Skal kjøpe inn et 40-toms TV på svingbar fot.  Bildekvalitet må være i toppklasse, samt at TV må ha tilkobling til internett og selvsagt alle tilkoblingsmuligheter.
UHDTV ikke nødvendig, siden ingen sender i dette ennå.
Pris har ikke særlig betydning.

Tips mottas med takk!

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7254
07.08.17 13:33
TomPadang: på svingbar fot

Etter det eg har sett av TV'ar, så er dette det vanskeligaste kriteriet å oppfylla... 

Torotto
TorottoInnlegg: 11938
07.08.17 20:52
TomPadang: Tips mottas med takk!
Tormund
TormundInnlegg: 17063
07.08.17 20:58
TomPadang: Tips mottas med takk!

Gå til Phillips-avdelingen hos din lokale tv-forhandler.

TomPadang
07.08.17 22:11
Tormund: Gå til Phillips-avdelingen hos din lokale tv-forhandler.

Begrunnelse?

Tormund
07.08.17 22:19
TomPadang: Begrunnelse?

Av alle skjermer jeg har sett på så er Phillips den beste. Man ser det spesielt på svartnyansene. Det er det som avslører en dårlig og god TV.

Torotto
TorottoInnlegg: 11938
07.08.17 22:29

Så forslag til LCD TV ikke funket. 

https://www.sony.no/electronics/tv-er/WE660-WE663-WE665-Series/buy?selected=102cm40in

TomPadang
08.08.17 21:19
Tormund: Av alle skjermer jeg har sett på så er Phillips den beste. Man ser det spesielt på svartnyansene. Det er det som avslører en dårlig og god TV.

Sikkert bra, Philips.  Men man må jo også ta andre faktorer med i vurderingen.  Feks. driver Samsung med å legge inn dårlige komponenter i apparatene, slik at de varer kortere tid.  

Tormund
08.08.17 21:25
TomPadang: Feks. driver Samsung med å legge inn dårlige komponenter i apparatene, slik at de varer kortere tid.

Det gjør vel de aller fleste produsenter, ingen ønsker å selge noe som varer evig. Hvor er profitten i det?

TomPadang
09.08.17 10:07
Tormund: Det gjør vel de aller fleste produsenter, ingen ønsker å selge noe som varer evig. Hvor er profitten i det?

Det er forskjell på evig og et par år...

InnocentBystander
09.08.17 16:01
TomPadang: Feks. driver Samsung med å legge inn dårlige komponenter i apparatene, slik at de varer kortere tid.

Det der er ein eldgammal sak. Det er ingen grunn til å tru at Samsung varar kortare enn andre produsentar.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9141
11.08.17 19:33
TomPadang: driver Samsung med å legge inn dårlige komponenter i apparatene, slik at de varer kortere tid.

Jupp, min Samsung er jo bare 13 år gammal og står på rommet med Chromecast.

Helt hvorfor en vil ha en slik tv til og leve så mye lengre forstår jeg ikke.

For det første er den veldig liten i forhold til hva som er relevant i dag.  

Så er den veldig tykk og ikke så jevnt lys da det på den tiden blei brukt lysstoffrør.

Svart er ikke fult så svart som dagens tv'r

Detaljer i svart er heller ikke voldsomt bra.

I stua bruker jeg en 65" tv kjøpte bare en billig Samsung, 18 500 kr. Angrer litt, ser jeg burde legge mer penger inn i tv'n.

Litt større bør det værra. Og en klasse høyere modell.

Men sammenlignet med gamle tv'n så er det jo en helt annen verden.

Svart er helt svart.

Alle detaljer ses i alle farger, inkludert svart.

Tv'n er bare noen få cm tykk.

Og har egen koblingsboks som du kan sette vekk fra tv'n om du vil. Praktisk og slippe mange kabler dinglende på veggen opp til tv'n. Og så slipper en og hekte av/svinge på tv for og koble ting av og på.

Har selvsagt kablet nett, wifi, Bluetooth, usb med lav spenning og høy spenning. (Henholdsvis tastatur og ekstern hdd)

Men som sagt, på billig tv'r som dette så kommer en ikke helt i mål.

For og få det må en nok handle QLED

Men for deg så er dette ikke interessant da du skal ha tv på størrelse med en pc skjerm...  Da kommer du jo ikke oppi eller noe i nærheten av "det beste" på markedet.

HD tv 40" får du kasta etter deg på Europris. Resten av verden har gått videre for lengesiden. 

TomPadang
19.08.17 19:03
hillebillys: HD tv 40" får du kasta etter deg på Europris. Resten av verden har gått videre for lengesiden.

Det betviler jeg.  Fram til nylig er det vel solgt mest 40-42-tommere.  Jeg kjenner faktisk flere som har slike skjermer.
Ser ingen grunn til at stua skal domineres av en diger skjerm.  Jeg vet noen får reisning av slikt. Det gjør ikke jeg.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9141
22.08.17 11:10
TomPadang: Det betviler jeg.  Fram til nylig er det vel solgt mest 40-42-tommere.  Jeg kjenner faktisk flere som har slike skjermer.
Ser ingen grunn til at stua skal domineres av en diger skjerm.  Jeg vet noen får reisning av slikt. Det gjør ikke jeg.

nå er veggene i huset mitt noe større en 1,5 X1,5 meter så en skjerm dominerer ikke.

strl kommer jo an på boligen til folk, noen har da altså flyttet i fra studenthybelen.

Men du får fortsatt 40-42" kasta etter deg på europris, koster ingenting og dem er like gode / dårlige som samme tv på Elkjøp.

Men selvsagt skal du ha noe bra så må du se på Qled det er det som er det beste i dag.

Når det gjelder hvem av de 3 eksisterende du vil velge. (Og ja av selve qled panelet så er det kun 3 produsenter)

Da bær en se på dem som lager sitt eget panel, ikke dem som bare kjøper panel av andre og legger til dårlig elektronikk.

Så da kan du undersøke dette. Det mange som sier dem produserer, men realiteten er att de fleste kjøper panel, og setter i sammen.

Og ja, Qled fås både kurvet og rett, men om jeg ikke husker feil så skal de fleste kurva tv'r værra qled.

(Innlegget ble redigert 22.08.17 11:11)

InnocentBystander
22.08.17 12:34
TomPadang: Ser ingen grunn til at stua skal domineres av en diger skjerm.

Vi har 32" i stua og 55" i kjellarstue. Fungerar veldig bra. Grunnen til 32" var nettopp at stua ikkje er møblert rundt TV, så vil måtte finna ein størrelse som passa inn der det var ledig plass.

petterG
petterGInnlegg: 9367
22.08.17 16:36
TomPadang: Fram til nylig er det vel solgt mest 40-42-tommere.  Jeg kjenner faktisk flere som har slike skjermer.

Du henger etter. For 3-4 år siden var 46" normalen. I dag går det meste i 55" og oppover. 

TomPadang
22.08.17 18:43
InnocentBystander: Vi har 32" i stua

Samme her.  Det er litt smått, så derfor oppgradering til 40".

Det er ikke noe poeng å ha en stue dominert av en svær skjerm.  Det ser bare vulgært ut, og sier mye om de som må markere seg med størst mulig TV.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg