Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oppo blu-ray spiller?

NYTT TEMA
PotetFlak
PotetFlakInnlegg: 418
04.09.17 16:48

Noen som har Oppo 4K Ultra HD Blu-ray spiller?
Ser de får veldig god omtale....både den til ca 7 lapper og den som er dobbel så dyr.
Bruker i dag PS4 til dvd og blu-ray avspilling og vil gjerne oppgradere hvis bilde blir betydelig bedre.
Noen synspunkter?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7005
04.09.17 21:04

Dersom du ikkje skal spilla av 4K, så vil fosrkjellen sannsynligvis vera minimal eller ingen.

Spillaren skal lesa digitale signaler av plata og dytta dei ut gjennom HDMI porten. Lite som kan utgjøra noen forskjell der.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9031
05.09.17 19:12

Som Innocent sier

Det blir kun bedre om du skal spille av 4K blu-ray på en 4K tv.
Og om det er tilfellet, så får du veldig god Samsung til halve prisen av dette.

PotetFlak
PotetFlakInnlegg: 418
06.09.17 10:07

Kom dårlig frem i første post men 4k muligheten er hoved grunnen til at jeg vil kjøpe ny spiller.
Har ikke 4k tv nå men planen er å kjøpe nå i høst.
Har også hørt at Oppo er best på å oppskalere dvd bilde,der er playstation veldig dårlig.....så dårlig at jeg aldri ser dvd

hillebillys
06.09.17 17:21
PotetFlak: Kom dårlig frem i første post men 4k muligheten er hoved grunnen til at jeg vil kjøpe ny spiller.
Har ikke 4k tv nå men planen er å kjøpe nå i høst.
Har også hørt at Oppo er best på å oppskalere dvd bilde,der er playstation veldig dårlig.....så dårlig at jeg aldri ser dvd

Spørsmålet er forskjellen på samsung sin til oppo

Oppo koster mer en det doble. Er den da mer en dobbelt så bra på alle funksjoner?

Jeg har selv enda ikke oppgradert min bluray. Min samsung opp skalerer dvd veldig bra, men den har ikke 4k. Men gir kurant bilde på 4k tv'n min.

4k test snutter fra net er noe bedre. men siden jeg har stjelenor så får jeg ikke sjekka skikkelig før jeg får meg en 4 k spiller.

Ikke finne så veldig mye om Oppo, men av det jeg har lest så er jeg ikke sikker på om det er verdt nesten 4 500 kr mer en Samsung sin.   Som Innocent, det er digital overføring av bildet og lyd til dine enheter.

Så i utgangspunktet så er det ingen dekoding for tv tar jo i mot det digitale signalet og viser.  Og har du en god tv da, så er det tv'n som opp skalerer en event dvd film. (Kan selvsagt også gjøre det i spilleren)

Sony og LG har også gode 4k blu-ray spillere til godt under halvparten av Oppo

Så spørsmålet er som sagt, er Oppo på digitale signaler langt mer en dobbelt så bra som de andre?

Noe det jeg har lest ikke helt overbeviser...

Sier ikke att Oppo er dårlig, men er den så mye bedre att det forsvarer prisforskjellen?  Og det er det kun du selv som kan vurdere..

Att det er Kina produkt er nok ikke så farlig, konkurrentene er jo koreansk og japansk satt sammen i Singapore ol..

(Innlegget ble redigert 06.09.17 17:23)

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 556
06.09.17 20:33
hillebillys: Spørsmålet er forskjellen på samsung sin til oppo

Kommer vel også litt på hvordan øyne man har.

Har testet ut denne oppo'en mot den første 4k spilleren til samsung og klarte ikke å skille de ut fra hverandre på bildekvalitet. (blindtest i lag med noen bilde- og lyd "eksperter" jeg kjenner).

Sammenlikningen/testen ble utført på en Samsung UE65KS7005.

Spillerne er utstyrt med forskjellige tilkoblingsmuligheter - noe det kan være verd å få med seg.

Oppo'en ser mye bedre ut enn den buede plastklumpen fra samsung - men jeg gjorde mitt valg ut fra pris vs bildekvalitet og gikk derfor for den fra samsung.

(Innlegget ble redigert 06.09.17 20:34)

JackNapier
JackNapierInnlegg: 343
08.09.17 19:03

Kult å se at Oppo kommer til Europa. De er jævlig svære i Thailand.

hillebillys
10.09.17 10:27
Bergsprekken: Oppo'en ser mye bedre ut enn den buede plastklumpen fra samsung

Faktisk mange som syntes andre design en firkanta er oppfriskende.

Utseende på enheten er jo individuelt, noen liker faktisk Fiat multipla sitt utseende..

For meg er det resultatet  som betyr noe når det gjelder lyd og bildet. Mindre opptatt av utseende.

Men jeg syntes og att rare buer og krøll på enheter er underlig design, men er det svart så kan det gjemmes litt inn i et skap og slikt blir mindre synlig.

hillebillys
10.09.17 10:29
JackNapier: Kult å se at Oppo kommer til Europa. De er jævlig svære i Thailand.

Kina varer er på full vei inn.
Og bra att vi og begynner og se kvalitets varer fra Kina...

Men prisen her er for fleste stivere en forskjellene.

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 556
10.09.17 12:23
hillebillys: For meg er det resultatet  som betyr noe når det gjelder lyd og bildet. Mindre opptatt av utseende. Men jeg syntes og att rare buer og krøll på enheter er underlig design, men er det svart så kan det gjemmes litt inn i et skap og slikt blir mindre synlig.

Samme her, og derfor gikk jeg for den buede fra Samsung :-)

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1015
22.09.17 04:53

Etter hva jeg har hørt og lest så er Oppo UDP-203 og Panasonic Ultra HD DMP-UB900EGK de beste på markedet nå.
Panasonic`en er noen tusen kr billigere så den er vel det beste kjøpet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg