Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

RiksTV eller Canal Digital?

NYTT TEMA
Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1866
27.10.17 18:51

Hei! Akkurat anskaffet meg ny leilighet.

Det skal være lagt opp for RiksTV eller Canal Digital kabel.

Erfaringer?

Selv har jeg kun hatt Altibox(Lyse) og Get tidligere.

Takk for svar :)

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7428
27.10.17 19:22

RiksTV er kun TV. Canal Digital kabel har også internett.

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1413
27.10.17 19:41
Hulkibulk: RiksTV eller Canal Digital kabel.

Er vell bare å se hva de tilbyr av kanaler i kanalpakkene og hva pris de har på ekstra pakker. Ellers så skal de vell være nokså lik på kvalitet. 

Torotto
TorottoInnlegg: 12350
27.10.17 21:10
Hulkibulk: Det skal være lagt opp for RiksTV eller Canal Digital kabel.

RiksTV er sendinger over luft ( Antenne.)  + at du for å få alle kanaler må ha internett utenom. 

Kanal Digital tilbyr en kombinasjon av TV/ Internett via kabel.  Her kan du også se TV andre steder via å kjøpe T-We  i tillegg får du Tidal strømmetjeneste basic. 

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 5436
28.10.17 10:20
Hulkibulk: Hei! Akkurat anskaffet meg ny leilighet. Det skal være lagt opp for RiksTV eller Canal Digital kabel. Erfaringer? Selv har jeg kun hatt Altibox(Lyse) og Get tidligere. Takk for svar :)

Var du fornøyd med Altibox er Canaldigital Cabel på fiber omtrent akkurat det samme, prisene er vel også rimelig de samme. Dønn stabilt nett og tv kanaler over fiber hos Canal digital. Riks tv er jo bare noen tv pakker, men har jo gode løsninger for flere rom, men ikke samme kvalitet i tv signalet på alle kanaler.

Så skal du ha godt bredbånd(fiber) og tv er nok Canal digital det beste. 

Hulkibulk
28.10.17 10:21

Ja, vurderer sterkt Canal Digital, bare litt usikker pga alle uenighetene de har hatt med blant annet Discovery.

De var vell også 1år tidligere ut enn alle andre med å kun vise 1 16:00 kamp lørdag fra premier league. 

Husker jeg tenkte "glad jeg ikke har Canal Digital"...

missChance
missChanceInnlegg: 46655
28.10.17 10:51
Hulkibulk: De var vell også 1år tidligere ut enn alle andre med å kun vise 1 16:00 kamp lørdag fra premier league.  Husker jeg tenkte "glad jeg ikke har Canal Digital"...

Det er jo ikke Canal Digital som velger om det skal være én eller flere kamper, de videreformidler bare tv-kanalene.

petterG
petterGInnlegg: 9418
28.10.17 15:00
Hulkibulk: De var vell også 1år tidligere ut enn alle andre med å kun vise 1 16:00 kamp lørdag fra premier league.

Den bestemmelsen ble tatt av rettighetshaverne i England.

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 3309
28.10.17 15:04
missChance: Det er jo ikke Canal Digital som velger om det skal være én eller flere kamper, de videreformidler bare tv-kanalene.

SKal jeg være ærlig, så trodde jeg det var NRK som bestemte det.

petterG
petterGInnlegg: 9418
28.10.17 15:40
ohlalaSpurs: SKal jeg være ærlig, så trodde jeg det var NRK som bestemte det.

NRK har vel ingenting med rettighetene til PL å gjøre så vidt jeg vet...?

Litt info her:

(Innlegget ble redigert 28.10.17 15:44)

InnocentBystander
28.10.17 17:50
Hulkibulk: Ja, vurderer sterkt Canal Digital

Sørg for å ha eit abonnement uten lang oppsigelsestid, så er det jo ikkje noe problem?

Dersom du har spesielle interesser, så er det også verd å sjekka om det er tilgjengelig som streaming.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 5436
28.10.17 19:20
petterG: NRK har vel ingenting med rettighetene til PL å gjøre så vidt jeg vet...?

Overhodet ikke, i Norge er det tv2 som har disse rettighetene, men det er FA som forbund som i England som har avgjort at det bare får vises en kamp fra England Lørdag kl.1600 i Europa. Noen jukset litt de første sesongene med dette, men nå er dette helt lukket. Bare stream fra USA og andre kontinent utenfor Europa kan løse dette problemet nå.

Hulkibulk
29.10.17 11:40
missChance: Det er jo ikke Canal Digital som velger om det skal være én eller flere kamper, de videreformidler bare tv-kanalene.

Kunne se flere kamper kl. 16:00 via Get. Jeg snakker om året før denne regelen trådde ikraft fra FA.

missChance
29.10.17 11:42
Hulkibulk: Kunne se flere kamper kl. 16:00 via Get. Jeg snakker om året før denne regelen trådde ikraft fra FA.

Men det var TV2 som bestemte hva CD kunne sende, ikke Canal Digital ... 

Hulkibulk
29.10.17 11:48

Det forstår jeg. Tenkte grunnen til at de ikke fikk vist mer enn 1 kamp kl. 16:00, var at CD ikke ønsket å betale for produktet fra tv2, i motsetning til alle andre som Get, Altibox, RiksTV osv..
CD hadde jo også mye trøbbel med Discovery. Er det rett og slett slik at CD ikke ønsker å strekke seg langt nok for kundene sine? Eller i mindre grad enn andre tv distributører?

missChance
29.10.17 11:53
Hulkibulk: CD hadde jo også mye trøbbel med Discovery. Er det rett og slett slik at CD ikke ønsker å strekke seg langt nok for kundene sine? Eller i mindre grad enn andre tv distributører?

Get var ikke så langt unna svarte skjermer under en forhandling heller ... De har hatt en konflikt med TV2, blant annet. Så det er nok litt tilfeldig.

Ellers var det vel noen forskjell mellom parabol og kabel når det gjaldt 16.00-kampene en periode.

Hulkibulk
29.10.17 11:55

Ja, det stemmer. Litt usikker på om det gjaldt Kabel. Vet bare det gjaldt parabol. Tror nok uansett det blir CD på meg denne gangen, min bror har CD og han er veldig fornøyd.

Kent
KentInnlegg: 114040
29.10.17 11:56
Hulkibulk: Det forstår jeg. Tenkte grunnen til at de ikke fikk vist mer enn 1 kamp kl. 16:00, var at CD ikke ønsket å betale for produktet fra tv2, i motsetning til alle andre som Get, Altibox, RiksTV osv..

Nei, det var fordi de bare fikk lov å sende én kamp via satellitt, mens kabel-distributører kunne sende to.

CD valgte å bare sende én kamp på parabol også for å ikke gjøre forskjell på kundene sine.

Kent
KentInnlegg: 114040

Litt sen der. 

Helvetes folk som ringer på døra søndag formiddag. 

missChance

God hukommelse, Kent! 

Hulkibulk
29.10.17 12:32

Takk for svar! :)

InnocentBystander
29.10.17 12:53
Hulkibulk: Er det rett og slett slik at CD ikke ønsker å strekke seg langt nok for kundene sine? Eller i mindre grad enn andre tv distributører?

Det er jo kunden som betalar uansett, så i realiteten var det vel kanskje CD som sto på for at kundane skulle få produktet billigare?

perchri
perchriInnlegg: 7409
08.01.18 13:17
Hulkibulk: Hei! Akkurat anskaffet meg ny leilighet. Det skal være lagt opp for RiksTV eller Canal Digital kabel. Erfaringer? Selv har jeg kun hatt Altibox(Lyse) og Get tidligere. Takk for svar :)

Riks-TV, som en under nevner, er ikke innkludert noe internetforbindele . Der går kanalene over lufta, som i gamledager analog tv. Derimot har de noe viktig:  I et abbonent kan du ha flere dekoder kort for flere TV,er, eks barnerom,soverom etc.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg