Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

nividia shield tv ?

NYTT TEMA
LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1035
28.12.17 12:11

Fikk denne boksen til jul og prøver å lese litt om den på nettet for å se om den er noe for meg.
Er den verd å beholde eller er det noe annet tilsvarende som er bedre å ha?
En annen ting hvis jeg vil prøve å legge inn Kodi kan noen gi noen tips om fremgangs måte,ser ikke ut som plug&play akkurat?

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 874
28.12.17 15:29
LSP-4445: Er den verd å beholde eller er det noe annet tilsvarende som er bedre å ha?

Aner ikke men et kjapt søk på lyd & bilde er konklusjonen deres ivertfall "spesielt anbefalt".

Bergsprekken
28.12.17 15:49
LSP-4445: En annen ting hvis jeg vil prøve å legge inn Kodi kan noen gi noen tips om fremgangs måte,ser ikke ut som plug&play akkurat?
LSP-4445
28.12.17 16:19
Bergsprekken: Aner ikke men et kjapt søk på lyd & bilde er konklusjonen deres ivertfall "spesielt anbefalt".

takk,ja var voldsomt så positiv de var :)

LSP-4445
28.12.17 16:21
Bergsprekken: Androidcentral har en guide om dette.

takk,i henhold til den guiden så virker innstallering enkelt nok.
Men etter hva jeg har lest andre steder så er ikke kodi på Google play engang....stikk i strid med hva linken sier.

Bergsprekken
28.12.17 16:32
LSP-4445: Men etter hva jeg har lest andre steder så er ikke kodi på Google play engang....stikk i strid med hva linken sier.
Justice 96
Justice 96Innlegg: 27731
29.12.17 10:40

Søk etter kodi på Facebook. Der finnes et hav av grupper hvor folk stiller velvillig for å hjelpe deg med det du måtte trenge. Det finnes til og meg de som hjelper deg med å ta inn tv kanaler på diverse måter, uten å betale for de. 

Men klart, verken du eller jeg driver med slik lyssky virksomhet. Jeg ville bare frem til at julegaven din knapt har begrensninger.

Boksen du har fått er noe av det bedre som finnes der ute pr nå. Jeg ville så absolutt beholdt den. Mulig jeg er partisk siden jeg allerede har en, og jeg er storfornøyd. 

Det kan for enkelte virke litt overveldende å komme i gang med enkelte ting. Men når denne greia er oppe å gå? Helt super! 

(Innlegget ble redigert 29.12.17 10:42)

LSP-4445
29.12.17 14:58
Justice 96: Boksen du har fått er noe av det bedre som finnes der ute pr nå. Jeg ville så absolutt beholdt den. Mulig jeg er partisk siden jeg allerede har en, og jeg er storfornøyd.

ok :)
I innstillinger for bilde så står det at 1080p 59.940hz er annbefalt men med denne innstillingen så hakker bilde på for eksempel NRK appen.
Burde vært sånn at Shield boksen switcher automatisk etter hva kilde videoen er (ntsc/pal)....er det som er vanlig på andre mediaspillere.
Noe jeg ikke har fått med meg i innstillinger tro?

Justice 96
Justice 96Innlegg: 27731
29.12.17 15:20

Jeg er usikker på hva min er innstilt på. Er på hytta uten boksen, så jeg får ikke sjekket med det første.  Men vet definitivt at jeg ikke har problemer med hakking

LSP-4445
29.12.17 16:52
Justice 96: Jeg er usikker på hva min er innstilt på. Er på hytta uten boksen, så jeg får ikke sjekket med det første. Men vet definitivt at jeg ikke har problemer med hakking

ok,må bare titte igjennom innstillingene for å se om det er noen options jeg har oversett.
Har 500gb utgaven og kunne tenkt meg å prøve å legge over 1 video fil fra ekstern harddisk til Shield sin interne harddisk.
Regner med at det skal gå men må det gjøres via pc eller kan fila kopieres bare ved å koble harddisken til Shield?
Som du skrev tidligere så virker boksen ganske så overveldende på meg som er noob :/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg