Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elgiganten og Philips 32PW8807

NYTT TEMA
morrovinn
morrovinnInnlegg: 36
02.03.03 21:53
Har tenkt og kjøpe en widescreen tv hos Elgiganten. Derfor lurte jeg på om det er noen som har erfaring med, eller har hørt noe om denne butikken.
Tven jeg har sett på er en Philips 32PW8807 som de selger for 11995,-
Lurte i samme slengen på om det er en tv å satse på.

På forhånd takk.
viking99
viking99Innlegg: 8485
03.03.03 11:34
Har ikke erfaring ved kjøp fra Elgiganten, men kan anbefale 8807 på det sterkeste.
Denne tven har den svært så viktige funksjonen "Digital Natural Motion" som sørger for optimale bilder på 100 Hertzere, og dette sammen med Philips sitt Real Flat billedrør vil du få det optimale ut av bildet. Har "alt" hva du trenger av tilkoblingsmuligheter, rask text-tv (1200 i minnet), svært god lyd i tv sammenheng,
trinnløs skarphetskontroll, Crystal Clear III, Easy-Link, AV + hodetelefonutgang i front for å nevne noen funksjoner dette topp-apparatet er utstyrt med.

Kort sagt, denne tven varter opp med noe av det beste bildet du kan få i dag.
Vanlig salgspris før var 14995,- så når du får den til "bare" 11995,- så gjør ikke det saken noe vanskeligere.

tooommm
tooommmInnlegg: 22792
03.03.03 16:28
Jeg kjøpte denne tv`n i fjor sommer, og er strålende fornøyd med den. Ikke mer å si om det...
hejohn
hejohnInnlegg: 407
03.03.03 20:49
Elgiganten er Elkjøp sin kjede i Sverige. Så det er nok like trygt å kjøpe den der som hos Elkjøp her i Norge.

-HJ

www.sonevalg.tk er nok løsningen...
gangstarrr
gangstarrrInnlegg: 5671
04.03.03 13:59
jeg er selger på en avdeling på expert, og står i butikken nå. har selv siklet på et 8807 lenge men har ikke falt for fristelsen enda... tven er estetisk sett det fineste, (bortsett fra sony kv32FQ80 kanskje) men helt enkel grei og rent design. jeg har sjekket litt å systemet og har funnet ut av de 88tvene vi har solgt har det vært 3feil. det er utrolig bra, så kvaliteten er utrolig bra... funksjonene er ikke mer enn hva du trenger...

experten
Kjottolf
KjottolfInnlegg: 253
04.03.03 22:25
Hei! Du kan bare stikke innom din lokale Elkjøp og få den til 11.995!
Jeg jobber selv i en Elkjøpbutikk sentralt i Oslo og kan på det sterkeste anbefale dette apparatet. Foruten at den er noe av det beste du kan få under 20 000,- så er den virkelig perfekt for en setting hvor du har koblet opp til anlegget. Den er veldig liten i fysisk størrelse. Du betaler heller ikke for mye lyd i tv'n selv om den er helt ordinær(30 watt RMS). Jeg har selv denne tv'n og anbefaler den daglig til nye kunder. Og skal jeg være virkelig subjektiv så er min personlige mening at Philips har de peneste bildene... Dvs kontraster og fargegjengivelse.
gangstarrr
05.03.03 18:35
skal få den 500kr billigere på ekspert.... hore elkjøp...
Kjottolf
05.03.03 21:59
Ha ha. I motsetning til dere har vi en prisgaranti. Derfor garanterer vi kunden det billigste kjøpet. Selv i hele 30 dager etter at handelen har funnet sted. Vi betaler gladelig ut mellomlegget om kunden finner varen billigere.
For å ikke glemme 30 dagers returrett! Slå den da! hehe. M.a.o. vil vi alltid kunne gi kunden et bedre tilbud...

Kjetil
gangstarrr
06.03.03 16:50
idiot! :) vi har også prisgaranti og 30dagers åpent kjøp. skal si du holder deg oppdatert på hva konkurrentene dine gjør...
Kjottolf
08.03.03 11:20
Unnskyld, men når innførte Expert disse garantiene? Jeg vet Expert Bonus har 30 dagers returrett, men i motsetning til oss har de flere betingelser... Expert har ikke prisgaranti, det vet du like godt som meg! Som avdelingsleder er det min jobb å sjekke prisene i andre butikker. Jeg kan love deg at Expert er dyrere på så godt som alt. Det lille som evt er billigere hos konkurrenter setter jeg da ned i pris! :)
Zappadilla
ZappadillaInnlegg: 1114
08.03.03 11:23
Lukter jeg en "krig" på gang her? Kanskje dere to vil møtes på parkeringsplassen, for et slag Ludo?
gangstarrr
08.03.03 12:28
vel, du har HELT sikkert rett. varekodene våre som heter prisgaranti på vårt datasystem er sikkert bare der på kos. forskjellen er at vi ikke aktivt markedsfører denne garantien på like offensiv måte som dere, det vet tydeligvis ikke du like godt som MEG! Og du vet like godt som meg at mange av produktene som dere har, har dere enerett på hos levrandører gjerne har en annen varekode enn et helt identisk produkt, og slike produkter har dere mange av, når i realiteten vi har de samme produktene til en billigere pris. Dette er en fordel dere har fordi dere er markedsledere og de største i Norden, men med å være markedsleder fører med seg mye vondt, dere blir alltid satt i søkelys med alt det negative i bransjen siden dere er størst, noe jeg ærlig og oppriktig synes dere fortjener. Det du kan vente deg i en expertbutikk, er mye bedre kundebehandling, har ukentlig mye kunder som ikke gidder å gå å vente på hjelp i en elkjøp butikk. Dessuten, dere har kanskje de dårligste reklamene som går på TV....

"KABOOM, vi feirer nå og har fest med de laveste bla bla bla bla bla"

jeg møter gjerne opp på en parkeringsplass.....
Kjottolf
09.03.03 22:42
Jeg skal ikke gå for mye inn i dybden på dette her inne, men møter gjerne opp på en parkeringsplass. hehe. Det er ikke særlig interessant for andre at vi "bicher".

Men helt kort: Dere har ingen fungerende returrett eller prisgaranti foruten returretten til Bonus som har masse betingelser. Dog skal jeg sjekke dette til uken. Da skal jeg avlegge butikker innen Expert-kjeden ett besøk. Jeg skal komme tilbake til dette.

Det er ikke noe poeng å trekke inn reklamene våre på tv. Jeg nok være enig i at disse kunne vært bedre, men budskapet kommer i alle fall frem. I motsetning til Expert sine?

Når det gjelder prisgarantien vår er den ikke avhengig av varekoder. Dette hadde du visst om du hadde fulgt med på dine konkurrenter! ;-) Det holder at varen har tilsvarende spesifikasjoner og er av samme merke. Påstanden om at vi har mange egne varekoder er også en løgn. Du er velkommen innom butikken min, så skal vi ta en runde med leverandørenes offisielle varekataloger og sammenlikne med produktene. Vi har f.eks. ett eget-merke som Radionette. Du finner dette kun i Elkjøp og Lefdal. Du har Akai. Men prisgarantien gjelder også oss selv og Lefdal. Dog består vårt sortiment hovedsaklig av merker som Philips, Panasonic, Sony, JVC, Pioneer, Yamaha osv osv. Jeg sjekker jevnlig priser hos Expert og finner da mange av de samme varene til høyere priser. Sist jeg var hos Expert fant jeg ganske mange felles varer. Den eneste som var billigere hos dere var KV32LS35. Denne satt jeg selvsagt ned umiddelbart. Prisen er nå 7995,-
Expert ER dyrere. Det er den fulle og hele sannhet.

Når det gjelder mediafokuseringen gidder jeg ikke å ta den diskusjonen her. Jeg svarer ikke på vegne av Elkjøp. Men jeg kan si at den inneholdt usakligheter og visse usanne ting. Men de hadde også noen gode poeng. Men det er lite smart å tro at de enkelte eksemplene på dårlige selgere er enestående for Elkjøp. Det er dårlige selgere i Expert også.

Servicen du får hos Elkjøp kan ikke generelt sies å være dårligere enn hos Expert. Med det høye antallet butikker vil standarden i likhet med Expert variere fra sted til sted. At det i snitt kan være noe lengre ventetid hos Elkjøp er jo en selvfølge! Når det er flere kunder i butikken er det flere som må vente lenger. Men når man har så enestående kundegarantier(uten masse betingelser) og i tillegg tilbyr kunden de beste prisene så er det selvsagt at folk flest kommer til Elkjøp.

Med vennlig hilsen

-Kjetil-
Oslo
Dynastiet
DynastietInnlegg: 39
15.03.03 20:36
Enten det er Elkjøp eller Expert det er snakk om, noe er iverfall sikkert. Generelt ræva service både under selve handelen og ved eventuelle klager + dårlig kunskapsnivå på betjeningen. Sistnevnte antakelig grunnet mangel på interesse for produktene som selges. (Spør en ansatt i en av disse kjedene om data og du vil få deg en god latter garantert). Hilsen misfornøy kunde.
Kjottolf
18.03.03 17:30
Du har en tydelig oppfatning, men jeg anbefaler deg å ikke generalisere. Det er mange butikker og dermed noe varierende kvalitet. Elkjøp satser mye på kursing nå.
Klikk for å gå tilbake til toppen