Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mission M73 eller Mission M74?

NYTT TEMA
ZeroHour
ZeroHourInnlegg: 1322
23.08.04 14:53
Burde jeg gå for Mission M73 eller Mission M74? Det er foreløpig til stereobruk i et rom på ca. 20 kvadratmeter med murvegger. Jeg skal ikke spille voldsomt høyt, så jeg er opptatt av kvalitet på relativt lave lydnivåer (kan være kjekt å vite hvordan de er på høyere nivåer også). Hvilken egner seg best til generell musikkbruk? Særlig gitar/unplugged musikk.
Se bort i fra prisforskjellen.

------------------~^~v^~^v~{ Z e r o H o u r }~v^~^v~^~------------------
ZeroHour
24.08.04 00:46
Har bestemt meg for Yamahas RXV650 forsterker, nå må jeg velge en av mission høyttalerne. Hjelp meg! Er redd det blir for mye bass og for lite detalj i M74. Tenker kanskje M73 passer bedre til romstørrelsen. Tar jeg feil? Hjelp!

Xander
XanderInnlegg: 831
25.08.04 11:17
M74 vil passe fint i ett rom på ca 20m2. Bare pass på å ikke plassere dem for nærme hjørner og bakvegg. RXV650 er en flerkanalsforsterker. Hvis du kun skal ha stereo ville jeg satset på en dedikert stereoforsterker.
ZeroHour
25.08.04 14:50
Hvordan er det med forskjell i lydkvaliteten på de to?

Xander
XanderInnlegg: 831
26.08.04 12:17
Klangen er relativt lik, men M74 har litt mere trykk i dypbassen og passer bedre i større rom. Tror du vil bli mere fornøyd med M74 i et rom på 20m2.
Nebraskan
NebraskanInnlegg: 172
31.08.04 22:12
Mission og Yamaha er ok,men hvorfor må du handle på Elkjøp? De er ikke spes. billige på HIFI.
Panteren
PanterenInnlegg: 10766
08.09.04 21:29
ZeroHour. Mission M-74, er vel den høytaleren, som vil gi deg mest på alle måter.
Den største som jeg vil anbefale, vil gi bedre dynamikk, og bedre holografisk presisjon, grunnet at den vil klare å generere mer kraft, selv i en gitarstreng.
Men prøv selv, dine egene ører er de beste måleinstrumenter.
Lykke til.

Vennlig hilsen Panteren
Klikk for å gå tilbake til toppen