Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skjule skjøter på smartpanel i tak

NYTT TEMA
skoTner
skoTnerInnlegg: 9
23.09.09 15:36

Driver å pusser opp et kontor/loftstue hvor jeg ønsker smartpanel i taket da jeg synes smartpanel er flott og enkelt å jobbe med. Men platene er bare 2,4 meter lange og taket er lengre, så det blir med andre ord skjøter. Skjøter på smartpanel er ikke fint, men fant et tips på nett å legge alle skjøtene på samme sted. Finne midten av plata og midten av taket og begynner der. Så får man skjøt like langt fra hver av veggene på siden likt bortover. Taket er skrått også så da kunne jeg tenke å dekke til skjøtene med en form for mørke bjelker. En bjelkelignende sak som er lakket brunsort f.eks. Men denne må ikke være for stor og klossete heller. Noen tips og/eller ideer her?

bjoro
bjoroInnlegg: 23856
23.09.09 22:43

Kan du ikke bruke smartpanel for tak i stedetfor? De er i lengder på etpar meter og du får et perfekt tak uten å bruke "bjelker"

http://www.rbi.no/2009/smartpanel_tak.html

skoTner
skoTnerInnlegg: 9
24.09.09 01:16

Platene du refererer til er 2,4 meter lange og taket er rett under 4 meter. Er takplater jeg så på, men de er samme lengden som alle andre smartpanel plater. Det er problemet.

bjoro
bjoroInnlegg: 23856
24.09.09 08:48

Nei, det er ikke samme problemet. For smartpanel til tak, så legger du dem som plank. Løpende. Dvs at skjøtene kommer tilfeldig, på samme måte som om du legger panel i taket. Fordelen er at de er døde. Ingen kryp eller oppsprekking. Du ser for deg å legge plater med fire og fire plank, mens med dem som er laget for tak er det ett og ett bord. Enkelt og veldig pent.

btw de kommer i lengre lengder også (3,6? meter)

(Innlegget ble redigert 24.09.09 08:51)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg