Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor finner jeg flyttebokser?

NYTT TEMA
Dana82
Dana82Innlegg: 3
12.02.11 13:07

Vet ikke hvor denne tråd ska vare...

Men jeg behover flyttebokser eller bananbokser. Det er akut! Finner ikke på nettet noen som selger....

Hvor finner jeg det?

gourmande
gourmandeInnlegg: 12577
12.02.11 13:54

Gå til nærmeste matvarebutikk og be om noen esker.

2Crabs
2CrabsInnlegg: 10430
12.02.11 14:17

Esker.

Diverse bokser. (Flyttekasse ca i midten.)

(Eller gjør som gourmande skrev. Spør i butikker eller se etter rene papp containere hvor det ikke er kastet annet avfall.)

Spud
SpudInnlegg: 21101
12.02.11 14:23

Jula, Europris, Biltema og Clas har flytteesker til rundt 15 kroner.

Dana82
Dana82Innlegg: 3
12.02.11 16:45

Takk, jeg kan på jakt i butikkene =)

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31609
12.02.11 18:16

Har du IKEA i nærheten selger de veldig bra pappesker med lokk :) 

cybro
cybroInnlegg: 9445
13.02.11 12:43

Folk har for mykje pengar når dei betaler for ei pappeske.

Gå til nærmeste matbutikk, byggevarehus o.l

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49613
13.02.11 12:48
cybro: Folk har for mykje pengar når dei betaler for ei pappeske. Gå til nærmeste matbutikk, byggevarehus o.l

Tja, har flyttet noen ganger, og trengte 30-40 esker, da var det enklere kjøpe disse på IKEA enn å fly rundt til nabolagets butikker i dagevis. Matbutikker sparer ikke lenge på emballasje, det er som regel rett i papp-pressa. Dessuten er det ikke mange kurante størrelser de har heller.

cybro
cybroInnlegg: 9445
13.02.11 14:32

Snakker berre for meg sjølv då eg jobba på lager, då kom det folk innom som sa dei skulle flytte og vi holdt av eskene til disse:)

Nordl
NordlInnlegg: 134
15.02.11 21:02
Dana82: Vet ikke hvor denne tråd ska vare... Men jeg behover flyttebokser eller bananbokser. Det er akut! Finner ikke på nettet noen som selger.... Hvor finner jeg det?

svar: Binders butikkene har solide flyttekasser i papp, som har bærehåndtak og tåler røff behandling og mange gangers bruk.

MVH

Ole

KingN
KingNInnlegg: 7566
03.03.11 16:28
Dana82: Vet ikke hvor denne tråd ska vare... Men jeg behover flyttebokser eller bananbokser. Det er akut! Finner ikke på nettet noen som selger.... Hvor finner jeg det?

Anbefaler en butikkrunde!

Clas Ohlsson, Binders, Ikea, etc, sine kasser er egentlig håpløse å bruke. og folk flest skjønner ikke hvordan de egentlig skal brettes sammen, heller.

Banankasser, og BARE banankasser er best å bruke.

Pass på at eskene blir fulle så ting ligger mest mulig stabilt. Legge heller ikke ting slik at de stikker over kanten. Det er viktig at lokket går oppå, slik at de kan stables oppå hverandre, nesten så mange du vil. Ikea, og de andre typene kan du bare stable 2-3 stykker i høyden, før de tryner hvis de er tungt pakket. Banankasser kan du stable 6-7 i høyden, selv om de er fulle av papir og har lett kasse i bunnen.  Toppkasser er best å ha minimalt av.

Fulle kasser stables greit oppå hverandre i flyttebilen. Skriv gjerne med tusj både på siden og oppå lokket, hvilket rom kasen skal til

Eplekasser, fruktkasser, agurkkasser, etc., er egentlig håpløse å bruke. La dem ligge og dra heller til neste butikk. Om det er få butikker i nærheten, så avtal heller med dem at de holder av kasser til deg. De fleste butikker er sjeleglade for at folk henter kasser hos dem.

Ta gjerne runden sent på formidagen eller tidlig ettermiddag. Etter at bananer er pakket ut og før ettermidagsfolkene har lagt dem i pappresssa. Gjerne før de har pakket avisretur også. Hvis de har lite kasser og ikke pakket avisretur ennå, så spør den som ser ut til å være yngst der. For da vil gjerne butikksjefen eller assisterende holde av et par kasser til avisretur, mens vanlige ansatte elelr vikarer gjerne glemmer å tenke på dette! ;-)

Et tips til. Ikke pakk i lokket dersom du mangler kasser!  Lokket er ikke laget for å pakkes i. Det skal kun dekke over bananene, og kommer stort sett bare til å skape uorden i systemet dersom du pakker i dem. Ta heller en ekstra runde og skaff et par kasser til. Det blir både ryggen din og eventuellt flyttefolkene glade for! :-)

Lykke til med flyttingen!

VESTMAN
VESTMANInnlegg: 2104
04.03.11 18:17
Dana82: Hvor finner jeg det?Vet ikke hvor denne tråd ska vare... Men jeg behover flyttebokser eller bananbokser. Det er akut! Finner ikke på nettet noen som selger.

Fretex selger også flyttebokser.

PopMyHead
PopMyHeadInnlegg: 2210
04.03.11 19:10

CityStorage eller noe i den duren selger bla rekvisita til flytting.

Mener det ligger en slik sjappe på Alnabru,borte ved Right Price Tiles.

Ellers mener jeg at IKEA selger slikt også!

Ørnen_fra_Nydalen
Ørnen_fra_NydalenInnlegg: 368
05.03.11 19:21

Byggmakker

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg