Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ikea hvitevarer, erfaringer?

NYTT TEMA
lillegubben
lillegubbenInnlegg: 3175
09.10.16 22:26

Er i bestillingsmodus, har tegnet opp nytt kjøkken fra IKEA og planlegger i utgangspunktet å bestille hvitevarer fra IKEA og. 

Hørt mye forskjellig om dette, noe med at det var elendig før, men at det har bedret seg nå. Har noen erfaring med nye hvitevarer fra IKEA? 

Glee
GleeInnlegg: 5226
10.10.16 22:28
lillegubben: Er i bestillingsmodus, har tegnet opp nytt kjøkken fra IKEA og planlegger i utgangspunktet å bestille hvitevarer fra IKEA og.  Hørt mye forskjellig om dette, noe med at det var elendig før, men at det har bedret seg nå. Har noen erfaring med nye hvitevarer fra IKEA?

Har full IKEA-pakke, bortsett fra kjøleskap og fryser.

Minst fornøyd med oppvaskmaskinenen. Bruker lang tid og tørker dårlig. Porselenet blir tørt men alt av plast blir vått.

For så vidt et vanlig problem, men den gamle Bosch'en var bedre på det punktet.

Dette varier nok helt sikker mellom de forskjellige typene fra IKEA også. Stort sett så er det produkter fra Elektrolux som produseres som OEM.

lillegubben
10.10.16 23:03

Når kjøpte du dette kjøkkenet?

lillegubben
10.10.16 23:04

Legger til et innlegg så du ser at jeg har svart

Glee
11.10.16 09:18
lillegubben: Når kjøpte du dette kjøkkenet?

Det var for 3 år siden

(tiden flyr...)

vandreren
vandrerenInnlegg: 297
11.10.16 14:46

Det er det samme med hvitevarene som Ikea setter navnet sitt på som med hvitevarene fra Elkjøp og Expert, du får det du betaler for. Jeg kjøpte dyreste modeller av oppvask, kjøl, frys og micro og er veldig fornøyd med alle.

(Innlegget ble redigert 11.10.16 14:48)

lillegubben
11.10.16 15:58
vandreren: Jeg kjøpte dyreste modeller av oppvask, kjøl, frys og micro og er veldig fornøyd med alle

Jeg gjør også dette, kjøper det dyreste. Er såpass rimelig uansett.

Glee
12.10.16 15:39
lillegubben: Jeg gjør også dette, kjøper det dyreste. Er såpass rimelig uansett

For mange år siden jobbet jeg i databransjen, i en bedrift der de bygde PCer for kundene.

Da gjorde jeg den erfaringen at dersom du skulle ha en ok PC uten å betale for mye så skulle du velge det nest billigste av alt. Å velge det billigste førte bare til å få en mye dårligere maskin uten å spare så veldig mye og å gå videre opp økte prisen mye uten å få så veldig mye igjen for det (med mindre du hadde spesielle behov).

thomzi
thomziInnlegg: 22510
16.10.16 00:27
vandreren: Det er det samme med hvitevarene som Ikea setter navnet sitt på som med hvitevarene fra Elkjøp

"Ikea by Whirlpool" sine toppmodeller, var som regel de rimeligste modellene du fikk kjøpt hos Elkjøp/Lefdal. Bare dritt, for å være helt ærlig. Platetoppene er helt greie, ellers er det ikke mye å skryte av.

Men trodde Whirlpool og Ikea ikke hadde noe samarbeid lenger?

Edit: Etter å ha sett designet på nye ovnene til Ikea, så er de nødt til å samarbeide med Electrolux. Electrolux produserer hvitevarer i minst 3 forskjellige land avhengig av prisgruppe, så ville sjekket typeskiltet på utstillingene hos Ikea og sett hvilket land de blir produsert i.  Er stor kvalitetsforskjell på det også.

(Innlegget ble redigert 16.10.16 00:35)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg