Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skjøteledning og kjøleskap

NYTT TEMA
Andael
AndaelInnlegg: 2
22.10.16 14:13

Jeg bor i leid bolig, og skulle så gjerne flyttet på kombiskapet som tårner over den lille benkplassen jeg har. Problemet er at det ikke finnes andre strømuttak lett tilgjengelig, så jeg ville trenge 3m skjøteledning. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å koble annet enn lamper og diverse som slås av når jeg forlater hjemmet på skjøteledninger, så dette sitter langt inne. 

Er det noen skjøteledninger som er av slik kvalitet at det kan anses som trygt å bruke, som er beregnet for å tåle kontinuerlig belastning?

JudasT
JudasTInnlegg: 4892
22.10.16 15:44

Det fins ikke problem med å bruke skjøteledning til kjøleskap, et slikt drar bare beskjedent med strøm. Først ved tilkobling av ovner eller apparat på 1½ eller 2 kW trenger en tenke på slikt.

Andael
AndaelInnlegg: 2
22.10.16 16:31

Det høres jo lovende ut. Jeg har skammelig dårlig greie på strømrelaterte greier, så derfor er jeg litt skeptisk til det meste. XD

fargerik
fargerikInnlegg: 40120
23.10.16 08:19
Andael: Det høres jo lovende ut. Jeg har skammelig dårlig greie på strømrelaterte greier, så derfor er jeg litt skeptisk til det meste. XD

Judas har rett.

Det er ikke farlig å bruke skjøteledning til kjøleskapet. Bruk en jordet skjøteledning.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg