Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det aller beste gulvunderlaget?

NYTT TEMA
dobnit
dobnitInnlegg: 26
27.10.16 19:52

Vi har brukt mye energi og tid på å fjerne alle gulv helt ned til betongen i leiligheten vår.

Med tanke på at vi bor i 4 etasje og har hund, hadde det vært bra med et litt lyddempende gulvunderlag. Men også et underlag som gjør at gulvet blir godt å gå på, isolerer litt og muligens tar litt opp for gulvets skevheter.

Finnes et slikt underlag? Og hvor tykt underlag bør vi ha når det kun er betong under?

bjoro
bjoroInnlegg: 28305
28.10.16 11:31
dobnit: Med tanke på at vi bor i 4 etasje og har hund, hadde det vært bra med et litt lyddempende gulvunderlag. Men også et underlag som gjør at gulvet blir godt å gå på, isolerer litt og muligens tar litt opp for gulvets skevheter.

Hva skal du ha for slag gulv? 

Jeg har selv lagt et gulv fra Tarkett. Starfloor klikk. Det er vinylplank med silikonimpregnerte skjøter. Jeg valgte en som heter ca oak light grey. Gulvet føles varmt å gå på siden det er laget trestruktur i overflaten. Du kan ha et 1mm skumunderlag under. Med dette får du et gulv som er behagelig å gå på, et ganske vanntett gulv og en overflate som har et tykt sliteskikt. Gulvet kan legges på gulv med varme. Gulvet er stille. Mye mer lyddempende enn parkett og laminat.

Jeg er såpass fornøyd med gulvet at det nå skal legges i ei stue til. Pluss i hus nr to hvor vi holder på med en leilighet.

dobnit
30.10.16 11:20

Gulvet som skal legges er 1-stavs parkett fra Tarkett. 

Er så mange gulvunderlag å velge mellom..

runenoreg
runenoregInnlegg: 13015
30.10.16 11:29

Trinnlydplate fra Rockwool anbefales. De brukes ofte i offentlige nybygg også. Billig og veldig bra.

dobnit
01.11.16 14:39

Takk for tips!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg