Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Helt nytt bad

NYTT TEMA
runenoreg
runenoregInnlegg: 12993
01.11.16 16:37

Jeg har nettopp kjøpt ny leilighet og vil gjøre om hele badet. Rive og bygge nytt.
Så er spørsmålet, hvem vil dere anbefale? HTH, Kvik, Sigdal, Bademiljø eller hva? Har aldri pusset opp bad før, så her er jeg blank.

gjespe
gjespeInnlegg: 13065
01.11.16 16:40

Jeg tror alle er kapable til å fikse et bad - men skal du rive så trenger du kanskje en snekker først - du får hente tilbud og forslag fra hele gjengen.

(Innlegget ble redigert 01.11.16 16:40)

Jallaskar
JallaskarInnlegg: 6371
01.11.16 16:42

Velg den billigste av de som virker seriøse nok. Bare sørg for at firmaet du velger bruker folk med fagbrev og våtromssertifikat.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 47950
01.11.16 16:47

Billigste er om du kan hente inn tilbud fra de forskjellige yrkesgruppene, heller enn å ha en som står ansvarlig for alt, og tjener på de andre. Men da må du i så fall gjøre den jobben selv, og ha peiling rett og slett. Og det er mye logistikk, bad er det verste i så måte, alt må gjøres i riktig rekkefølge, og er det en som svikter så stopper alt opp. 

Lykke til!

runenoreg
runenoregInnlegg: 12993
01.11.16 16:52

Nå tenker jeg egentlig mest på hvilke som har god service, god løsninger, gode produkter osv..
Jeg er håndtverker selv og det meste er noe jeg og noen kompiser klarer fint.

fargerik
fargerikInnlegg: 40757
02.11.16 10:51
runenoreg: Nå tenker jeg egentlig mest på hvilke som har god service, god løsninger, gode produkter osv..
Jeg er håndtverker selv og det meste er noe jeg og noen kompiser klarer fint.

Det du trenger er vel en god rørlegger som gjør en god og fagmessig rørleggerjobb.

Alle produkter er "gode" i den forstand at de er godkjente, løsningene for plassering av baderomsutstyr bør en rørlegger kunne mye om.

Men godt design, det er det mye av!!!

Ta deg tid til å besøke noen badebutikker og bli inspirert, det er jo mye forskjellig der ute. Merk deg at en del fancy designutstyr kan medføre perverst mye fordyrende ekstraarbeid!!!

Lag først et budsjett. Lar du deg rive med, kan det bli dyrt!

Men du skal også kjøpe dyrt-ish. Unngå for guds skyld billige drittprodukter. Virker prisen for god til å være sant, er det ikke sant, det er jalla. Hold deg til kjente merkevarer, de kan koste litt, men har garanti og reservedeler.

Er du håndtverker, så kjenner du vel til våtromsnormen...så den biten bør jo være under kontroll...men jeg minner for sikkerhets skyld om problemområder som sluket i gulvet, membran, fordel med rør-i-rør og slike ting.

(Innlegget ble redigert 02.11.16 10:58)

snekker1
snekker1Innlegg: 11
13.03.17 13:07

Mulig at jeg har vært uheldig, men jeg hentet inn pristilbud fra både Bademiljø og Comfort, og begge tilbudene kostet halvannen gang mer enn fra et "vanlig" rørleggerfirma. Selv endte jeg med å gjøre rivejobben selv, og der sparte jeg rundt 30.000...

fargerik
fargerikInnlegg: 40757
13.03.17 14:28
snekker1: Mulig at jeg har vært uheldig, men jeg hentet inn pristilbud fra både Bademiljø og Comfort, og begge tilbudene kostet halvannen gang mer enn fra et "vanlig" rørleggerfirma. Selv endte jeg med å gjøre rivejobben selv, og der sparte jeg rundt 30.000...

:-)....rørleggerne hos Comfort og Bademiljø er da også "vanlige" rørleggere!

Uansett, det er jo selvfølgelig masse penger å spare på egeninnsats. Bra for deg, eller oss...eller alle andre også som kan rive og gjøre noe selv.

Det blir dyrt for folk som ikke klarer å gjøre noe selv.

Jeg skal i gang med å reise tilbygg så fort det blir litt vår i lufta. Grunnmur og gulv er ferdig støpt, drenering er ferdig og avløpsrør er ferdig. Det gjorde jeg selv i fjor. Alene!! (Ja, jeg er kry som en hane)

I år skal tilbygget reises, der skal jeg bruke et tømrerfirma fra Fredrikstad med fast ansatte nordmenn fra Fredrikstad, og siden det skal inn et kjøkken der og legges varmekabler, blir det også en kostbar elektrikerjobb.

Jeg har allerede valgt elektriker, et firma fra Fredrikstad med norske elektrikere som bor i Fredrikstad.

Og jeg gleder meg, jeg skal gjøre så mye egeninnsats som jeg klarer/får lov til.

(Innlegget ble redigert 13.03.17 14:32)

Pernillel
PernillelInnlegg: 3929
21.03.17 13:31
snekker1: Mulig at jeg har vært uheldig, men jeg hentet inn pristilbud fra både Bademiljø og Comfort, og begge tilbudene kostet halvannen gang mer enn fra et "vanlig" rørleggerfirma. Selv endte jeg med å gjøre rivejobben selv, og der sparte jeg rundt 30.000...

Vi rev også badet selv da vi skulle skifte ut badet i vårt hus. Det sparte oss for sikkert 20-30K, men det som var ekstra morsomt var at det faktisk var en veldig morsom jobb i seg selv. Det føltes godt å gå berserk med brekkjernet på veggflisene, dusjhjørnet, badekaret og resten av møblementet. En skikkelig festhelg for hele familien. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg