Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fjerne glassplater over kjøkkenbenk

NYTT TEMA
win
winInnlegg: 145
20.11.16 22:00

Hei,

jeg skal innen et par måneders tid legge leiligheten ut for salg. På kjøkkenet er det en gjennomfarget, svart glassplate over benkeplata (fra 2004). Denne har sprukket et par steder og jeg vil helst bytte den ut.

Hva kan jeg forvente å finne bak denne? Jeg vet at det er gipsplater bak, men hvordan er slike glassplater vanligvis festet? Antar med lim av noe slag; er dette sannsynligvis et helvete å få vekk? Har mest lyst til å få gipsen bak så rett at den er malbar. Eventuelt flislegge/fibo-plater.

Spørsmålet her er rundt hva jeg kan forvente å møte på av arbeid. Jeg har ikke all verden av verktøy eller kunnskap i verktøykassa, ei heller tid eller mye penger å legge i dette. Så jeg ønsker hjelp til å danne et bilde av hva jeg har framfor meg og hva jeg eventuelt trenger av utstyr.

Takk for hjelpen..!!

fargerik
fargerikInnlegg: 46595
24.11.16 17:10

Tror eller mistenker at du kan møte arbeid.

Jeg har opplevd at slikt er limt med silikon eller monteringslim, i så fall er det knokk umulig.

Krysser fingrene for at det ikke er tilfelle.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg