Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vannlekkasje.Hva nå?

NYTT TEMA
sl500
sl500Innlegg: 10224
11.12.16 18:17

Det har blitt lekkasje i overgang avløpsrøret og vasken på badet i andre etasje så nå drypper det i fra kjøkken taket i første etasje flere steder.
Lekasjen var ikke stor men karanen har stått på noen timer da ungen glemte å lukke den.
Forsikringen kan jeg glemme da det ikke er membran under vaskene.
Baderomsinredningen der vaskene står er bygg rundt drager/bjelker og lingnende så de som pusset opp badet sist har avsluttet membran mot denne.
Selve tre taket under på kjøkkent ville jeg tro tørket greit opp i løpet av en ukes tid.
Det kommer jeg til å sjekke med en fuktmåler.
Er mere skaptisk til isolasjonen i taket og fremtidige mugg ploblemer.
Bør jeg rive kjøkken taket eller skal jeg sattse på at det tørker opp uten problemer?
Det er også en hvis fare får at vannet også har rent ned yttervegg og en innervegg da det drypper mest i dette området.
Ser dog ikke spor av vann der men det er trepanel der så det skal vel litt til at det hadde kommet noe ut.
Har sjekket i kjelleren om det har rendt vann langs veggen men der virker det tørt.

(Innlegget ble redigert 11.12.16 18:24)

fargerik
fargerikInnlegg: 42844
13.12.16 01:47

Selv om du kanskje ikke får dekket noe av forsikringsselskapet, kan du jo kanskje be om råd?

Du skal ikke se bort i fra at de hjelper deg med kontakt med et firma som driver med skadeforebyggende tiltak. som for eksempel å sette inn vifter for å tørke opp isolasjonen.

(Innlegget ble redigert 13.12.16 01:50)

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 4420
22.02.17 20:25

Du kan faktisk få god hjelp uansett.

Og kan du vise til at dem som har montert har papirene i orden, så er det ingen sak. Med andre ord, du kan kanskje få dette dekket.

Ei svigerinne, som bor i blokk, fikk lekkasje i tømmepluggen til varmtvannsbereder, som stå på kjøkken under benk.

Uten membran under, og ingen sluk. kun magnetventil for stenging av vann, med føler i gulv. (noe som ikke hjelper stort, når tanken uansett tømmer ut 150 L varmt vann utover hele gulvet.

Vann over hele kjøkken gulv, spisekjøkken, gang og 2 soverom.

+ tak og vegg og gulv, samt spisekjøkken og 1 soverom i leiligheten under.

+ tak og vegg og gulv samt soverom i den nederste leiligheten.

faktisk mye det samme dette bortsett fra alvorligheten og mengden vann. ingen membran, ingen sluk.

Forsikringen dekker alt, dem trenger kun å betale 3 000,- ? (ca husker ikke hva dem har i egenandel, men trur det er dette siden det er hva jeg har)

Jeg trur om dem som fikset badet har papirene i orden, og det er notert i kvittering du har, eller du registrerte dette når du tegnet forsikring, at du får dette dekket.

Er det så gammelt, att det ikke var stort med krav om dette, så får du fortsatt dekket, men fratrekk for tids slitasje eller noe.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg