Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

De vil ha referanse, kan jeg sende attest?

[ Trådet ] NYTT TEMA
Realistdani
RealistdaniInnlegg: 956
11.03.09 00:22

"Send oss en kortfattet søknad og en CV pr epost. CV’ en bør ha med en eller flere referanser fra tidligere relevant arbeid innen skole eller barnehage. "

http://www.vikarsentralen.no/?page_id=12

Men jeg har en attest fra skole,    er attest og referanse liksom det samme?

(Innlegget ble redigert 11.03.09 00:23)

Gutt85
Gutt85Innlegg: 37
11.03.09 00:36

Nei, det er ikke det samme. Attest er skriftlig bevis på hvordan du har vært i din tidligere jobb. Referanse er din tidligere arbeidsgiver.

krikkert2
krikkert2Innlegg: 3736
11.03.09 00:46
Realistdani: Men jeg har en attest fra skole,    er attest og referanse liksom det samme?

En attest er et skriftlig dokument som sier noe om hvilke arbeidsoppgaver du hadde og hvordan du utførte dem. Dette har du krav på.

En referanse er en navngitt person (gjerne hos en tidligere arbeidsgiver) som du kan oppgi som "kontaktperson". Vedkommende  har litt friere tøyler i hvordan han/hun ønsker å omtale deg, og den mest knusende kommentaren man kan få er "vedkommende har ikke spurt meg om å stille som referanse". ;-)

Hvis du lurer på noe spesifikt kan det lønne seg å henvende seg til ansvarlig for annonsen. :-)

geirern84
geirern84Innlegg: 1653
18.03.09 17:50
krikkert2: , og den mest knusende kommentaren man kan få er "vedkommende har ikke spurt meg om å stille som referanse". ;-)

Hehe, det kan du tro ;)

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg