Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er den dårligste jobben du har hatt? Sytetråd.

NYTT TEMA
Svermer
SvermerInnlegg: 147
07.07.09 22:40

Her tenkte jeg vi kunne advare andre på jobbjakt mot uholdbare stillinger. Mitt bidrag er en jobb jeg har nå hvor jeg arbeider som sikkerhetskontrollør på flyplass. Listen over negative sider ved jobben er nær sagt uendelig, men jeg skal likevel prøve å gi en kortversjon.

Av de konkrete negative sidene, så er arbeidstidene helt for jævlige. Standardvaktene går mellom 05.00 - 13.00 og 13.00 - 22.00. Hele dagen er ødelagt uansett når mån har vært på vakt. Har du vært på tidligvakt er du så trøtt at du går rundt som en småbarnsforelder med kolikkrammet barn resten av dagen. Jobber du 13.00 - 22.00 sier det seg selv at dagen går i dass. Når er det de fleste reiser? Jo, når de har fri. Det medfører at de mest hektiske periodene er når det er kurant for dine venner å reise bort. Derfor må du regne med at det blir en tøff oppgave for deg å opprettholde et sunt sosialt liv blant både venner og familie. For eksempel jobber man annenhver helg på turnusen. (Kombiner det med de ukristelige arbeidstidene)

La oss også se på arbeidets art. Gjett om det føles meningsløst å bruke sin arbeidskraft til stort sett å konfiskere balsam og lignende potensielt eksplosive hverdagsprodukter. For ikke å glemme kroppsvisitasjon av helt vanlige folk bare for teaterets skyld. Nesten hver gang jeg må henvende meg til passasjerene fordi noe er "ureglementert", skammer jeg meg nærmest over systemet jeg representerer. Ikke en eneste gang har jeg kommet hjem fra jobb og tenkt at i dag har jeg gjort en meningsfylt innsats for samfunnet. Dette er destruktivt for ens selvbilde.

Har du vurdert å bli sikkerhetskontrollør, enten på heltid eller deltid? Gjør deg selv en tjeneste å finn deg noe annet!

ludicrous
ludicrousInnlegg: 195
07.07.09 22:58

Telefonselger. Å drive med oppsøkende salg er stressende nok i seg selv, men når man i tillegg sitter og snakker seg varm i ørene og ikke kan se kundene inn i øynene, så blir det ekstra ille. Man kan som kjent tjene bra hvis man er en god selger, men man må ofre veldig mye for å komme dit. Da jeg jobba deltid som telefonselger var kveldsskiftene bare fem timer lange, men man var like sliten i hodet etterpå som man ville vært etter en femtentimersdag i en vanlig kontorjobb.

bluesman
bluesmanInnlegg: 3378
07.07.09 23:04

,

(Innlegget ble redigert 07.07.09 23:05)

haraldwno
haraldwnoInnlegg: 1314
07.07.09 23:18

var en stund reklamebud i satans makkverket "postens forbrukkontakt"

I kontrakten stod det at jeg skulle få melding de gangene det var reklamejobb
Jeg fikkk stort sett aldri melding og på mandag ringte sjefen og var rasende fordi jeg ikke hadde gjort jobben MIN!

Lønna uteble, jeg uteble og feriepengene så jeg aldri noe til, de skyldte meg vel tilslutt 10 000kr, men jeg ORKA ikke mer!

Jobben som aftenbud var også ille fem dgr i uka fra ca 15-16, men noen ganger kom avisen 16.59 og på slutten av mnden 1300,- værsågod!!

generalportion
generalportionInnlegg: 786
08.07.09 08:00

Syntes det er vanskelig å rangere. syntes både telefonintervjuer ved Norsk gallup og avisbud var bedritne jobber

hdaniels
hdanielsInnlegg: 879
08.07.09 10:07

Har drevet med mye forskjellig, og bortimot alt er ting jeg var fornøyd med da, men aldri kunne jobbet med nå.

Eneste jeg virkelig har hatet mens jeg hadde jobben, var telefonselger. Å prakke helsekostprodukter, som man overhodet ikke tror på selv, på folk gir en ekkel bismak. Følelsen av å lure folk trill rundt er ikke hyggelig.

(Innlegget ble redigert 08.07.09 10:07)

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3162
08.07.09 16:58
hdaniels: Eneste jeg virkelig har hatet mens jeg hadde jobben, var telefonselger. Å prakke helsekostprodukter, som man overhodet ikke tror på selv, på folk gir en ekkel bismak. Følelsen av å lure folk trill rundt er ikke hyggelig.

Nettverksselger har jeg vel aldri hatt som "fast jobb", men jeg fant etter hvert ut at dette er helvete på jord.

Det går vel mye ut på det samme som å være telefonselger, man prøver å selge folk noe de egentlig ikke vil ha eller har bruk for, men i tillegg lover man folk at nettopp DETTE konseptet kom til å gjøre dem rik vha. minimalt arbeid. Selvfølgelig bare humbug, og jeg kuttet ut på minuttet da jeg endelig innså at "there is no such thing as a free lunch".

Det verste var likevel at etter en liten stund begynte venner å sky deg fordi det hadde gått rykte om at du til stadighet skulle selge dem noe.

quentez
quentezInnlegg: 21159
08.07.09 17:23

Prøvde meg en liten periode som dørselger. Man jobbet fra 14 til 22, noe som gjorde at man:

1. Ikke hadde noe spesielt godt sosialt liv.
2. Ikke greide å spise skikkelig mat
3. Gikk rundt som en nervøs faen hele tiden (p.g.a provisjonsbasert lønn)

Selvfølgelig kan man tjene mye, men jeg skulle tjent latterlig mye om denne jobben skulle vært verdt alt man går glipp av ellers.

Elektrostat
ElektrostatInnlegg: 4142
08.07.09 17:24

Kan det være noe annet svar enn telefonselger/dørselger som er fasiten her, såfremt man har prøvd en av disse jobbene?

Jeg har prøvd meg som telefonselger i ca. 3 timer, og det holdt i massevis.

vaarli
vaarliInnlegg: 15
08.07.09 17:29

Vis folk hadde tenkt litt lenger enn til nesetippen mens de var unge. skaffet seg litt utdannelse så har de har mer å velge i. De som sitter med dårlige karakterer etter grunnskolen kan ikke akkurat velge å vrake i "gode" jobber.SÅ MITT RÅD TIL UNGE ER:SKAFF DERE EN GOD UTDANNELSE!!!

Thorbass
ThorbassInnlegg: 38
08.07.09 17:29

BENSINSTASJON! En verre jobb kan umulig finnes! Sjefene er knapt tilstede, bortsett fra når de kommer for å "effektivisere" (gi deg flere oppgaver samt utbrodere de du allerede har), kundene er noen forbanna drittsekker (unnskyld uttrykket, men nordmenn, generelt snakket, som skal til eller fra jobben med mye frustrasjon, dyre bensinpriser og uhøflig atferd skulle blitt skutt på stedet! Men det ville fort blitt for få igjen til å føre arten videre..), Det skal vaskes, ryddes, hjelpes, bæres, sorteres, bakes, stekes, grilles, vaskes, snakkes, hjelpes, vaskes, gis ekstraservice, ordne vaskehallen, holde "superdager"..  For å si det sånn: Det fins knapt ett menneske som holder ut i jobben i mer enn to-tre år frivillig!

Feil-planet
Feil-planetInnlegg: 1
08.07.09 19:56

LES DETTE ,SÅ KAN DET HENDE AT DU FINNER JOBBEN DIN LITT MINDRE JÆVLIG.

Jeg har jobbet med å tømme septiktanker og en gang i uka, måtte vi inn i tanken på bilen for å fjærne tamponger, kondomer, bind og annet som folk hadde kastet i dass og som satte seg fast inne i bilens tank.

Jeg har jobbet på fiskebåt, 7 uker uten å se land, opp til 20 timer på jobb om dagen, med fiskeslo opp til ørene, og en båt som konstant bråker og ruller på seg.

Hva med å jobbe på forbrenningsanlegg for søppel. En haug med søppel som det har gått varme i og lukter ikke akkurat godt. Har vært med å spadd aske ut at forbrenningsovnen, så varmt at skoene smeltet, nærmere helvete er det ikke mulig å komme.

Har også vært med å produsere fiskefòr, varm sildoje lukter heller ikke godt.

Jeg har også jobbet som hjelpepleier, på lukket avdeling, også der kan det forekomme arbeidsoppgaver som både kan lukte og virke frastøtende på de fleste, uten å gå i detaljer.

Har også rengjort oljetankere innvendig. Det ser ut som om en har badet i oje når en endelig er ferdig.

Jeg har hatt arbeidsuker på over 100 timer, før jeg ble 16 år.

Dette er litt av det jeg har jobbet med, men jeg tror du skjønner hvor jeg vil.

Og det finnes jobber der ute som er mye verre enn det jeg har gjort, det er jeg sikker på.

SÅ BEKLAGER, JEG PRØVER Å HA SYMPATI MED DEG, MEN JEG FÅR DET IKKE HELT TIL ;-)

Pingla
PinglaInnlegg: 4936
08.07.09 20:02

Det virker som du trives med jobber der stank er fellesnevneren?

OttoDevils
OttoDevilsInnlegg: 1
08.07.09 20:29

IQ-BEFRIDD SOMMERJOBB

Jeg hadde for lenge siden en godt betalt sommerjobb, men jobben var helt for jæ...! TYGGEGUMMIFJERNER i Ekeberg Idrettshall. Jeg og en gutt til hadde jobben med å fjerne alt av tyggegummi som var trampet ned i gulvet. Før i tiden var det mange konserter der som genererte en hel haug med tyggis!

Utstyrt med ISSPREY, HAMMER og FEIEBRETT MED KOST gikk vi i gang. Sprayet med isen på tyggissen, banket til den med hammeren for så kjapt feie den opp.

For dette fikk vi 50:- timen skattefritt! (frikort) Veldig bra betalt for en som var 14 år, som nå er over 40..!!

Godt betalt møkkajobb!

Barba9
Barba9Innlegg: 5017
08.07.09 20:51
ludicrous: Telefonselger. Å drive med oppsøkende salg er stressende nok i seg selv, men når man i tillegg sitter og snakker seg varm i ørene og ikke kan se kundene inn i øynene, så blir det ekstra ille. Man kan som kjent tjene bra hvis man er en god selger, men man må ofre veldig mye for å komme dit. Da jeg jobba deltid som telefonselger var kveldsskiftene bare fem timer lange, men man var like sliten i hodet etterpå som man ville vært etter en femtentimersdag i en vanlig kontorjobb.

Enig. Var greit de første ukene, men så ble det helt jævlig etterhvert. Aldri tjent så mye på en sommerjobb, men er ikke verdt det. 

RedApple
RedAppleInnlegg: 574
08.07.09 20:57

jeg elsker å jobbe i kiosk og bensin jeg.. det er dødstrivelig, å skikkelig sure folk er jeg bare ENDA mer hyggelige mot, for da blir de så forbanna! morsomt. rutinearbeid er greit, alle må holde det rent å pent.

værste jobben min var som bartender på en harrybar. tørke opp spy å bli lagt ann på av fulle mannfolk på over 50 var ikke heeelt drømmen..

21nyhetene
21nyheteneInnlegg: 2543
08.07.09 21:10
Thorbass: BENSINSTASJON! En verre jobb kan umulig finnes! Sjefene er knapt tilstede, bortsett fra når de kommer for å "effektivisere" (gi deg flere oppgaver samt utbrodere de du allerede har), kundene er noen forbanna drittsekker (unnskyld uttrykket, men nordmenn, generelt snakket, som skal til eller fra jobben med mye frustrasjon, dyre bensinpriser og uhøflig atferd skulle blitt skutt på stedet! Men det ville fort blitt for få igjen til å føre arten videre..), Det skal vaskes, ryddes, hjelpes, bæres, sorteres, bakes, stekes, grilles, vaskes, snakkes, hjelpes, vaskes, gis ekstraservice, ordne vaskehallen, holde "superdager"..  For å si det sånn: Det fins knapt ett menneske som holder ut i jobben i mer enn to-tre år frivillig!

Husker for noen år siden da jeg jobbet på Bensinstasjon. Tror det må være en av de bedre jobbene jeg har hatt! Man jobber alene, de fleste kundene var hyggelige og man kunne velge mellom 3 forskjellige tider på døgnet å jobbe. Å slippe å ha en sjef bak seg hele tiden som passer på at du gjorde alt rikitg husker jeg var rimelig befriende for en 18 åring.

Var også rimelig greit at vi hadde gratis bilvask og pølser (selv om sistnevnte ikke var så bra i lengden akkurat..)

thomzi
thomziInnlegg: 22681
08.07.09 21:37

Den værste jobben jeg noen gang har hatt er som kundeservicemedarbeider hos Canal Digital(Teleperformance heter firmaet)! Elendig arbeidsforhold, ledelsen bestod av inkompotente idioter, lønna var tragisk og arbeidstiden var til tider fæl! Hadde vel rundt 15 forskjellige vakter mellom 08.00-23.00.. Værste var uten tvil 12.00-20.00 og 15.00-23.00.. Da var jeg helt ødelagt når jeg kom hjem! Jeg gjorde det veldig bra mtp salg og kundeservice, men eneste jeg fikk beskjed om var å gjøre ting bedre og raskere.. Til tross for at jeg solgte mer og behandlet fler saker enn de aller fleste på senteret! 1 år varte det, og jeg gruet meg til å gå på jobb allerede fra første dagen!(faktisk).. Men, det dukka aldri opp noe annet som var av interesse så jeg holdt ut.. Kunne aldri tenkt meg å jobbe med noe sånn igjen!! Jeg anbefaler ihvertfall alle å styre unna Teleperformance og Canal Digital sin kundeservice, med mindre du også vil bli ødelagt av talentløse ledere som knapt nok kan jobben sin, og som ikke engang har fullført videregående!

Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
08.07.09 21:43

Verste jeg har hatt er telefonselger, slutta etter 7 uker, takla det ikke. Klart at telefonselgere er irriterende, men det må da gå an å vise et minimum av folkeskikk ijhvertfall

Missvoltaa
MissvoltaaInnlegg: 2693
08.07.09 22:05

Ah, derfor de er så gretne, ja:p Sist jeg var ute og flydde glemte jeg helt av de nye rutinene ettersom jeg ikke hadde flydd på år og dag. Merka jeg ble tydelig irritert over at kontrolløren plukket ut alt jeg hadde i vesken min, og holdt på å be meg tømme ut restene av en ekstremt eksklusiv parfymevare.

Bengal1
Bengal1Innlegg: 19028
08.07.09 22:11
Feil-planet: Jeg har hatt arbeidsuker på over 100 timer, før jeg ble 16 år.

Du jobbet altså mer enn 15 timer pr. døgn i over en uke i strekk? Hvor var foreldrene dine?

Helisala
HelisalaInnlegg: 2277
08.07.09 22:40

Må slenge meg på strømmen av telefonselgere.

Hardt press fra daglig leder om å selge mest mulig, samme hvordan! Ble oppfordret til å bruke de mest skitne triks. Deriblandt skulle jeg lytte på en samtale som den beste selgeren på huset hadde for å "lære". De skulle selge lodd for Landsforeningen for Trafikkskadde hvorpå selgeren spør en eldre dame: Har du barnebarn?" Ja, det hadde hun. "Da ferdes de i trafikken. Vil du at de skal være sikre i trafikken?" Ja, selvsagt! svarer damen. "Da bør du kjøpe lodd for å støtte trafikksikring." Nei, det hadde hun ikke råd til. "Neivel, så du er ikke glad i barnebarna dine du da?"

Jeg var der i 7,5 time og kom aldri tilbake.

(Jeg var forhåpentligvis vitne til en sjelden salgsform, men ryktene sier at det er vanlig. Grøss.."

Mahdi1
Mahdi1Innlegg: 2248
08.07.09 22:42

Verste jobben jeg har hatt tror jeg må være tomgodsmottaket på Hansa Bryggeri. Det positive ved det hele var at det var fysisk arbeid - muligheten til å ta seg ut gjør selv idiotjobber litt mindre idiotiske. Jobben bestod i grov- og finsortering av innkommende tomgods, vask, gjennomlysning, og pakking. Arbeidstiden var selvfølgelig på skift, den ene uken fra 0700 til 1500, den andre fra 1500 til 2300... Sosialt liv ble det selvsagt ikke tid til overhodet.

Selve stablingen og sjauingen av tomgods var for så vidt greit, men det var verre med finsorteringen. Det å stå ved et samlebånd i en full arbeidsdag for å sortere flasker i kasser er på sitt beste dørgande kjedelig. Enda verre er det å betjene gjennomlysningsmaskinen. Man sitter bak en opplyst glassplate i en time av gangen for å stirre på flasker som går forbi i høy hastighet.

Som en ren bonus er alt driten som folk stapper opp i flasker og som man må håndtere: Brukte kondomer, brukte sprøyter, avføring og døde smågnagere.

På andreplass kommer vaskejobben jeg hadde på Haukeland Sykehus. Skiftarbeid, selvfølgelig, betalt med lønnstrinn 1. Siden Sykehussektoren er dominert av innsatsstyring og internfakturering mellom avdelinger, er det selvfølgelig slik at de andre avdelingene kjøper tjenester av renholdsavdelingen til en fastsatt pris. Dersom renholdsavdelingen går med overskudd som følge av dette har det skjedd en feil, og prisen avdelingen får for tjenestene sine blir sikkert redusert. Alternativet til dette er å øke kostnadene, og det gjør man gjennom å ansette flere folk slik at det hele går opp i opp...

Som en konsekvens av dette er det langt flere ansatte enn hva det er arbeid til i avdelingen. Siden det bare er en ting som er verre enn å ha en gørrkjedelig jobb, og det er å ikke ha nok gørrkjedelig jobb samtidig som man må legitimere sin innsats gjennom å late som om man er aktiv, er man nødt til å finne på noe lurt. Mange av tiltakene går mest ut på å sette ansatte til å gjøre samme jobben slik at de kan holde hverandre med selskap gjennom arbeidsdagen, eller rett og slett sette folk til å gjøre de jobbene som allerede er blitt gjort. Ellers ser man gjennom øynene med skofting, så lenge ingen ser deg...

Hvis man tror det er ille nok å vaske sykehuskorridorer, så er det langt verre å måtte begynne i den ene enden, vaske hele korridoren, for å så snu og vaske seg tilbake igjen. Det legger en viss demper på motivasjonen, for å si det mildt.

indurain
indurainInnlegg: 4566
08.07.09 23:09

Om man kan kalle det en jobb:

Jeg har befalsutdanning fra forsvaret, og noen år etter avtjent førstegangsteneste ble jeg innkalt til repøving. Det var LITE givende å be voksne folk om de mest elementære dagligdagse ting, så det sluttet jeg med. (Eks: Sett merkelapper på sekken din. Pass på å pusse støvla) Det eneste som var gøy var å lære folk å skyte.

En vernepliktig gjøk, tror han var fenrik eller noe annet "stort" gav 200 mann kjeft fordi det var litt rotete på romma. Og her snakker vi om voksne menn, lærere, selgere, bilmekanikere, arbeidsformenn, sykepleiere, politifolk, you name it.

Har heldigvis aldri blitt kalt inn igjen. Huff.

quentez
quentezInnlegg: 21159
08.07.09 23:15
Mahdi1: Arbeidstiden var selvfølgelig på skift, den ene uken fra 0700 til 1500, den andre fra 1500 til 2300... Sosialt liv ble det selvsagt ikke tid til overhodet.

Ja, dette hørtes jo helt forferdelig ut. Dersom du overhodet ikke fikk tid til sosialt liv uka du jobba 7-15, så er det mer deg det er noe galt med enn selve jobben.

geirern84
geirern84Innlegg: 1653
08.07.09 23:27

Dårligste jobben jeg har hatt var da jeg var 17 år og jobbet som båtpusser på en marina, 77 kroner timen, måtte ligge på ryggen og pusse båtene som skulle bånnes.

Siden jeg sluttet der og til dags dato har jeg jobbet som selger  ( er nå 25 ) på ren provisjonslønn.

Elsker bransjen, elsker salget, konkurransen, kicket av å close kundene og få fornøyde tilbakemeldinger.

Det beste med jobben : Enorm personlig utvikling og ikke minst en meget god lønn!!

Til dere her inne som har hatet å jobbe med salg så er det fordi dere rett og slett er negative mennesker og dårlige selgere. Hold dere til jobber med fastlønn om dere ikke er villig til å _jobbe_ for penga.

Rote
RoteInnlegg: 5092
08.07.09 23:32
Thorbass: BENSINSTASJON! En verre jobb kan umulig finnes! Sjefene er knapt tilstede, bortsett fra når de kommer for å "effektivisere" (gi deg flere oppgaver samt utbrodere de du allerede har), kundene er noen forbanna drittsekker (unnskyld uttrykket, men nordmenn, generelt snakket, som skal til eller fra jobben med mye frustrasjon, dyre bensinpriser og uhøflig atferd skulle blitt skutt på stedet! Men det ville fort blitt for få igjen til å føre arten videre..), Det skal vaskes, ryddes, hjelpes, bæres, sorteres, bakes, stekes, grilles, vaskes, snakkes, hjelpes, vaskes, gis ekstraservice, ordne vaskehallen, holde "superdager"..  For å si det sånn: Det fins knapt ett menneske som holder ut i jobben i mer enn to-tre år frivillig!

Hva klager du for ?  Ser ut som at man i denne jobben ikke har dødtid. Det verste ved en jobb er å ikke ha noe å gjøre. Dessuten har vel bensertbetjeningen 6-timers vakter. Fin jobb i forhold til mye annet. Og den uhøflige atferden du nevner har ikke jeg sett så mye til. Nordmenn takker som regel og sier "ha en fin dag". Men kanskje du jobber i en del av landet der det er om å gjøre å psyke andre ned ?

Tropolis
TropolisInnlegg: 217
08.07.09 23:45

Haha så artig! Annethvert innlegg en eller annen jobb, annethvert innlegg: Du har ingenting å klage for!

pragmatist
pragmatistInnlegg: 40
08.07.09 23:53

verste jobben jeg har hatt er som kasserer på rimi. tror vi holdt til ved siden av noe slags hjem for mindre begavede. urene, voldelige, stinkende, skrikende. i tillegg til alle de vanlige kundene som forhøyner seg selv til en gud bare fordi de er kunde i butikken du jobber i. drittlønn, drittarbeidstider, dritt fra folk. butikk jobb er dritt uansett.

hei-pose?-...kr-kvittering-hade.

men det værste som kan skje ifht jobb er når sjefen ikke passer som sjef, og de er det mange av.

skriftlige adv feks, nye koster hver uke, idiotiske ideer for å få høyere fortjeneste, eller hvis han er vanskelig å ha med å gjøre sosialt sett.

riktignok er menneskene du havner sammen med veldig viktig for å si om du kan trives på en jobb eller ikke.

laaaaaangtbrukernavn
laaaaaangtbrukernavnInnlegg: 2382
09.07.09 00:09
vaarli: Vis folk hadde tenkt litt lenger enn til nesetippen mens de var unge. skaffet seg litt utdannelse så har de har mer å velge i. De som sitter med dårlige karakterer etter grunnskolen kan ikke akkurat velge å vrake i "gode" jobber.SÅ MITT RÅD TIL UNGE ER:SKAFF DERE EN GOD UTDANNELSE!!!

Slik du har, mener du? Utdannet nok til å skrive hele innlegget ditt med fet skrift, og opptil flere skrivefeil.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg