Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er den dårligste jobben du har hatt? Sytetråd.

NYTT TEMA
Svermer
SvermerInnlegg: 147
07.07.09 22:40

Her tenkte jeg vi kunne advare andre på jobbjakt mot uholdbare stillinger. Mitt bidrag er en jobb jeg har nå hvor jeg arbeider som sikkerhetskontrollør på flyplass. Listen over negative sider ved jobben er nær sagt uendelig, men jeg skal likevel prøve å gi en kortversjon.

Av de konkrete negative sidene, så er arbeidstidene helt for jævlige. Standardvaktene går mellom 05.00 - 13.00 og 13.00 - 22.00. Hele dagen er ødelagt uansett når mån har vært på vakt. Har du vært på tidligvakt er du så trøtt at du går rundt som en småbarnsforelder med kolikkrammet barn resten av dagen. Jobber du 13.00 - 22.00 sier det seg selv at dagen går i dass. Når er det de fleste reiser? Jo, når de har fri. Det medfører at de mest hektiske periodene er når det er kurant for dine venner å reise bort. Derfor må du regne med at det blir en tøff oppgave for deg å opprettholde et sunt sosialt liv blant både venner og familie. For eksempel jobber man annenhver helg på turnusen. (Kombiner det med de ukristelige arbeidstidene)

La oss også se på arbeidets art. Gjett om det føles meningsløst å bruke sin arbeidskraft til stort sett å konfiskere balsam og lignende potensielt eksplosive hverdagsprodukter. For ikke å glemme kroppsvisitasjon av helt vanlige folk bare for teaterets skyld. Nesten hver gang jeg må henvende meg til passasjerene fordi noe er "ureglementert", skammer jeg meg nærmest over systemet jeg representerer. Ikke en eneste gang har jeg kommet hjem fra jobb og tenkt at i dag har jeg gjort en meningsfylt innsats for samfunnet. Dette er destruktivt for ens selvbilde.

Har du vurdert å bli sikkerhetskontrollør, enten på heltid eller deltid? Gjør deg selv en tjeneste å finn deg noe annet!