Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Minst matnyttige kurs du har deltatt på?

[ Trådet ] NYTT TEMA
Daylights
Daylights
11.03.10 19:32

Det finnes en del totalt ubrukelige kurs der ute... Kan ikke noen dele en historie og kanskje røpe litt av kursets innhold?

Det særeste og kanskje minst matnyttige jeg personlig har deltatt på må være Kurs i måteholden og hensiktsmessig snusbruk. Halvparten av deltakerne snuste ikke engang... Ellers deltok jeg i sin tid på Sivil luftfart, en tenkt interessevekker i forhold til flyplassarbeid... Pugging av rutetabeller, tollkvoter etc...

jonas
jonas
11.03.10 19:34
Daylights: Det finnes en del totalt ubrukelige kurs der ute...

Jeg har tatt livredningskurs. Det har vært totalt bortkasta hittil. Håper det forsetter å være sånn.

Daylights
Daylights
11.03.10 19:35
jonas: Jeg har tatt livredningskurs. Det har vært totalt bortkasta hittil. Håper det forsetter å være sånn.

Artig vri. Skjønner hva du mener, men trolig likevel et fryktelig viktig kurs.

rallysport
rallysport
11.03.10 19:39

Ble sendt på truckførerkurs enda jeg aldri har kjørt truck hverken før eller siden..

godt planlagt..

Daylights
Daylights
12.03.10 20:34
rallysport: Ble sendt på truckførerkurs enda jeg aldri har kjørt truck hverken før eller siden.. godt planlagt..

NAV?

rallysport
rallysport
12.03.10 20:59
Daylights: NAV?

Nei.. Faktisk når jeg jobbet i Norsk Hydro... :-)

Har aldri vært arbeidsledig eller vært på kurs gjennom nav... Gudskjelov..

Daylights
Daylights
12.03.10 21:01
rallysport: Nei.. Faktisk når jeg jobbet i Norsk Hydro... :-) Har aldri vært arbeidsledig eller vært på kurs gjennom nav... Gudskjelov..

Og godt er det...

Artig uansett. En ting er at NAV sender en del folk på vilkårlige kurs, men at arbeidsplassen din skal ha sendt deg på et kurs du ikke har bruk for er jo bare klassisk :)

rallysport
rallysport
12.03.10 21:39
Daylights: Og godt er det... Artig uansett. En ting er at NAV sender en del folk på vilkårlige kurs, men at arbeidsplassen din skal ha sendt deg på et kurs du ikke har bruk for er jo bare klassisk :)

det vår sånn i tilfelle jeg skulle få bruk for å kjøre truck på feks ett kveldsskift.. Ikke hadde min avdeling truck heller... :-)

quentez
quentez
13.03.10 19:41

Vakt- og sikringskurs i militæret.

Møtet med Forsvarets Sikkerhetstjeneste og deres briefing rundt det med terrorfaren mot Norge var hysterisk.

"Glemmer dere å lukke et vindu i et rom dere inspiserer, kan en uidentifisert spion komme seg inn og stjele viktige dokumenter som kan føre til 3. verdenskrig. Så - husk å lukke vinduene!"

Someone
Someone
13.03.10 19:57

Vel jeg har hatt lite nytte av det jeg lærte om miner i militæret.....og jeg sliter med å få tak i C4 slik at jeg kan få brukt for sprengningskurset mitt

Daylights
Daylights
14.03.10 15:28
Someone: Vel jeg har hatt lite nytte av det jeg lærte om miner i militæret.....og jeg sliter med å få tak i C4 slik at jeg kan få brukt for sprengningskurset mitt

Jeg valgte trolig den mest "sivile" utdanningen militæret kunne gitt meg. I bunn og grunn var det vognfører på CV90 jeg ville bli, men jeg tenkte noen år fremover og tenkte at sanitet nivå 2 og 3 ville være mest fruktbart...

mashadar2
mashadar2
15.03.10 21:04

Tjaa, det mest unyttige kurset jeg har tatt er vel "Datakortet" som jeg tok da jeg var i "fårsen". Datakortet er et bevis på at du kan grunnleggende bruk av programmene i office-pakken samt at du kan å bruke internett som kilde for informasjon og at du klarer å sende e-post.

Datakortet er etterspurt... hos ingen arbeidsgivere jeg har sett.

qpr1
qpr1
15.03.10 23:24

Et kurs over 3 dager kalt Administrasjon og ledelse i helsevesenet.

DraxxuS
DraxxuS
16.03.10 21:46

Må vel være da vi skulle gå over til et nytt datasystem for timeregistrering, ordrer o.s.v på jobben. Alle skulle egentlig hatt laptop innen da, men det hadde de klart å glemme.

Så folk satt i 3 timer å stirret på et lerret og ikke fikk prøvd dette selv. 2 uker senere da de kom var det ingen som viste hvordan det skulle gjøres.

alseboy
alseboy
16.03.10 22:44

"Slik håndterer du vanskelige personer" var et 8 timers kurs fullstendig uten matnyttige tips eller informasjon. Og etterpå har jeg fått 3-4 trykksaker ukentlig fra samme leverandør om grisedyre kurs på hotell som lokker med "faglig og åndelig påfyll" og andre svadaord.

guns_fan
guns_fan
17.03.10 13:07

salgskurs før jeg begynte sommerjobb som telefonselger. lærte mange måter å avbryte folk på og flere synonumer for "jamen".. svært givende.. :-S

helikoptervelten! gøy kurs, men lærte egentlig bare at dersom helikopteret styrtet med meg i -da dør jeg..

A_Hleb
A_Hleb
17.03.10 17:13
quentez: "Glemmer dere å lukke et vindu i et rom dere inspiserer, kan en uidentifisert spion komme seg inn og stjele viktige dokumenter som kan føre til 3. verdenskrig. Så - husk å lukke vinduene!"

Fantastisk! :-)

Tennebekk70
Tennebekk70
18.03.10 02:13
alseboy: "Slik håndterer du vanskelige personer" var et 8 timers kurs fullstendig uten matnyttige tips eller informasjon.

Kan tenke meg at det var bortkastet tid, og det er jo utrolig at man kan ta 600 kr/t for et kurs i noe så vanlig. Noen som har noen andre intressante kurspriser?

alseboy
alseboy
18.03.10 09:57
Tennebekk70: Kan tenke meg at det var bortkastet tid, og det er jo utrolig at man kan ta 600 kr/t for et kurs i noe så vanlig. Noen som har noen andre intressante kurspriser?

Markedet for slike kurs tipper jeg er rimelig stort. De blir ofte brukt som en "belønning" til ansatte, slik at de skal få litt avveksling i rutinene. Treffe litt folk, spise en hotellunch og få et fint navneskilt.

Det finnes selvsagt matnyttige kurs som gjennomgåing av nye skatteregler, Excel-kurs, "Oppfølging av sykemeldte" etc. Men slike "Utnytt din indre kraft" og "Slik blir du en ressursperson på arbeidsplassen", "Slik blir du en god forhandler" er bare forbaska svada, hvor de hyrer inn noen "spirituelle coacher", en avdanket idrettshelt etc.

Kursinvitasjonen jeg får, ca 100 i året, går rett i søpla.

Balthamel
Balthamel
18.03.10 20:26
Daylights: Det finnes en del totalt ubrukelige kurs der ute... Kan ikke noen dele en historie og kanskje røpe litt av kursets innhold?

Ble en gang tvunget til å følge "Hvordan google kurs" for mange år siden. 2 timer tok hele fadesen, aldri kjedet meg så mye noen gang.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg