Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dyrepleier på NVH?

NYTT TEMA
Cheetara
CheetaraInnlegg: 111
30.07.11 18:12

Jeg har kommet inn på dyrepleierstudiet på NVH, og lurer på om det er noen andre her inne som har tatt sin dyrepleierutdannelse der? Jeg lurer på hvordan studiehverdagen er, hvor vanskelige fagene er, om det er vanskelig å få praksisplass og ellers annen informasjon som kan være relevant?

(Innlegget ble redigert 30.07.11 18:13)

Cheetara
01.08.11 12:12

Ingen her som har tatt dyrepleierutdannelsen ved NVH?

Ugress
UgressInnlegg: 7122
02.08.11 10:40

Prøv deg inne på facebook, NVH har minst to grupper der inne. Ellers mener jeg på at det finnes et eget dyrepleierforum ...

Cheetara
02.08.11 12:00

På facebook er det to sider for NVH ja, men den ene er bare en wikipediaside, og på den andre kommer det bare litt administrativ info fra NVH. Dyrepleiergruppene på facebook er lukkede grupper, siden de er for de forskjellige kullene. Dyrepleierforum, hvor er dette? Her på vgd?

Har søkt litt rundt på nettet, men nesten alle dyrepleierstudentene som skriver på diverse forum ble utdannet i Danmark..

(Innlegget ble redigert 02.08.11 12:00)

Ugress
02.08.11 13:21
Cheetara: På facebook er det to sider for NVH ja, men den ene er bare en wikipediaside, og på den andre kommer det bare litt administrativ info fra NVH. Dyrepleiergruppene på facebook er lukkede grupper, siden de er for de forskjellige kullene. Dyrepleierforum, hvor er dette? Her på vgd?
Har søkt litt rundt på nettet, men nesten alle dyrepleierstudentene som skriver på diverse forum ble utdannet i Danmark..

Jeg tenkte på studentenes sider. Men ser det er lite aktivitet der.

Nei, absolutt ikke her på vgd, jeg tenkte på et frittstående dyrepleierforum. Jeg er ikke dyrepleier, så jeg har ikke tilgang til sida, men vet at det eksisterer/eksisterte.

Hva med å besøke denne sida? http://www.ndaf.no/ Der finnes det et forum også, riktignok ikke det jeg tenkte på i utgangspunktet, men kanskje de kan hjelpe deg videre?

Når det gjelder relevant informasjon finner du nok mye inne på sida til Norges veterinærhøgskole. Ellers er det kanskje verdt å ta kontakt med studieavdelinga om det er noe du ikke finner svar på?

Når det gjelder vanskelighetsgraden på fagene så kommer det jo helt an på hvilket utgangspunkt man har. Det er mye lesefag, men også en del praktisk arbeid.

Cheetara
02.08.11 19:34

Jeg har vært mye inne på sidene til veterinærhøgskolen, men det er ikke helt den type informasjon jeg er ute etter. Jeg lurer mer på hvordan det er å være student der, men ser ut som jeg bare må vente å se.

Men takk for svar:)

Ugress
05.08.11 11:44

Ok, da må du nok bare vente å se :) De fleste trives svært godt som student der, det blir et sammensveisa miljø, og nå som dyrepleierstudiet er blitt forlenga så kommer dyrepleierne mer inn i miljøet de og. Mye sosiale arrangementer, noe for en hver smak.

Cheetara
05.08.11 12:48

Hva mener du med at dyrepleierstudiet er blitt forlenga?

Ugress
05.08.11 12:54

Det er lenge siden det skjedde, tidligere var det et år kortere.

Cheetara
05.08.11 13:18

Åja, det visste jeg ikke. Så før var studiet bare på ett år?

Tobb86
Tobb86Innlegg: 3491
13.08.11 02:35

Søsteren min går der nå, etter det jeg har forstått er det ganske variert studiehverdag, med ganske mye praksis. Første året er nok en del teori, men etter hvert mer praksis. Virker som hun liker seg, og hun har også fått mulighet til å jobbe mot betaling utenfor praksistimene.

Cheetara
14.08.11 19:45

Tusen takk for svar tobb86 :) I morgen starter det og jeg gleder meg :)

Opportunista
OpportunistaInnlegg: 184
23.08.11 01:37

Ifølge min søster gikk det greit å få praksisplass selv om de færreste fikk førstevalget sitt blant klinikkene. Seks ukers praksis mot slutten av førsteåret, ytterligere noen praksisperioder i løpet av andreåret. Ganske omfattende og tildels krevende pensum, men visstnok veldig gøy.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg