Jeg jobber i helsevesenet. Fredag den 13. januar fikk jeg en sms som teamleaderen min hadde sendt ut til flesteparten som jobber der, hvor teamlederen informerer om lønningspils eller "samling" på den lokale puben. Jeg drar så på lønningspils og som seg hør og bør drikker alkohol. Jeg hadde senvakt dagen derpå. (begynte klokken 15) og en kollega kom i skade for å skrive på Facebook at vedkommende jobbet med meg og at jeg var fyllesjuk.
Derpå måtte jeg i samtale med teamleder of sjefen. på møtet er det første de nevner at dette er fratredelsesgrunn, det neste de nevner er at om dette skjer så mye som en gang til blir jeg sendt på AKAN møte. før dem etterhvert kjører på å sier jeg har dårlig arbeidsmoral etc. (har 4 fraværsdager på ca 2 år.)
men så kommer rosen på bløtekaken:
når jeg var på jobb denne helgen leste jeg et referat fra forrige personalmøte. Der viste det seg at dem hadde utdelt en kopi av denne uheldige facebook statusen og diskutert dette på møte. uten å sensurere noen av navnene. og uten og høre om mitt eller min kollegas samtykke.
er ikke dette da et grovt overtramp på taushetsplikten og personvernet?
jeg er ikke komfortabel med å gå på jobb og få kommentarer slengt etter meg basert på denne hendelsen. hvertfall ikke når det er minst 1 menneske hver helg som er fullesjuk på denne jobben. hvordan ville du ha gått frem?
jeg er ikke fagorganisert.