Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sivilingeniør - Kjemi

NYTT TEMA
Safina
SafinaInnlegg: 736
03.02.12 13:33

Jeg vurderer meget sterkt å bli kjemisk ingeniør med en master innenfor prosessteknologi. Er det noen som vet hva slags jobbmuligheter jeg har? Er det vanskelig å skaffe seg jobb med en bachelor som kjemisk ingeniør og en master i prosessteknologi? Takk for alle svar.

klut77
klut77Innlegg: 3630
03.02.12 16:21

Faren min er kjemiineniør og skal snart pensjonere seg. Ifølge ham så er stillingen lyst ut 2 ganger uten at noen har søkt.

Du kan jo kontakte NITO, og høre litt med dem.

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 36419
03.02.12 17:11
klut77: Du kan jo kontakte NITO, og høre litt med dem.

Sivilingeniører bør velge Tekna.

klut77
klut77Innlegg: 3630
03.02.12 18:16
Rainmaker: Sivilingeniører bør velge Tekna.

Sant nok, men tenkte mere i retning av at de vet vel litt om hvordan arbeidsmarkedet er for kjemiingenører sånn generelt.

tetradeca
tetradecaInnlegg: 368
03.02.12 19:38
Safina: Jeg vurderer meget sterkt å bli kjemisk ingeniør med en master innenfor prosessteknologi. Er det noen som vet hva slags jobbmuligheter jeg har? Er det vanskelig å skaffe seg jobb med en bachelor som kjemisk ingeniør og en master i prosessteknologi? Takk for alle svar.

Svaret på det er veldig enkelt: Hvis du er villig til å flytte på deg til Vestlandet, har du høyst sannsynlig en godt betalt jobb innen oljebransjen før du er ferdig utdannet. Det er skrikende behov.

Safina
SafinaInnlegg: 736
03.02.12 19:45

Flott at jeg akter å bo i Stvg og studerer i Bergen da :)

basillen
basillenInnlegg: 1289
04.02.12 00:26
tetradeca: Svaret på det er veldig enkelt: Hvis du er villig til å flytte på deg til Vestlandet, har du høyst sannsynlig en godt betalt jobb innen oljebransjen før du er ferdig utdannet. Det er skrikende behov.

Gjelder dette også for oss som studerer anvendt matematikk med fokus på reservoarsimulering og modeller for olje/gass utvinning?  Har begynt på denne fordypningen, men vil ta noen år før jeg er ferdig ettersom jeg allerede er i full jobb og kun kan studere deltid.

tetradeca
tetradecaInnlegg: 368
04.02.12 09:08
basillen: Gjelder dette også for oss som studerer anvendt matematikk med fokus på reservoarsimulering og modeller for olje/gass utvinning?  Har begynt på denne fordypningen, men vil ta noen år før jeg er ferdig ettersom jeg allerede er i full jobb og kun kan studere deltid.

Vel, så sant ikke Natur og Ungdom foretar statskupp i Norge og legger ned olje/gass-bransjen, samt pålegger alle tvungen universitetsutdannelse inne tegning, form og farge, så tyder alt på at det er vil være enkelt å få seg jobb de neste årene hvis du er sivilingeniør / master innen teknisk relevante fag. Det utdannes for få, kombinert med at for mange går ut i pensjon.

basillen
basillenInnlegg: 1289
04.02.12 21:04
tetradeca: Vel, så sant ikke Natur og Ungdom foretar statskupp i Norge og legger ned olje/gass-bransjen, samt pålegger alle tvungen universitetsutdannelse inne tegning, form og farge, så tyder alt på at det er vil være enkelt å få seg jobb de neste årene hvis du er sivilingeniør / master innen teknisk relevante fag. Det utdannes for få, kombinert med at for mange går ut i pensjon.

Det er godt å høre :)

Siste innlegg