Flere som jobber på sjøen her?
Hva slags båt er du på? Stilling?
Jeg har akkurat vært hos sjømannslegen og er nå klar for min første tur om 9 dager.
Skal på fabrikktråler og starter i fabrikken.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Flere som jobber på sjøen her?
Hva slags båt er du på? Stilling?
Jeg har akkurat vært hos sjømannslegen og er nå klar for min første tur om 9 dager.
Skal på fabrikktråler og starter i fabrikken.
Jeg har ti års fartstid, gikk gradene fra aspirant til overstyrmann. Alt fra supertankere, LPG, cruise og bøyelast. Jobber nå i kystverket.
Håper å gå gradene på båten jeg skal på nå. Er det vanskeligere på en fiskebåt kanskje?
Uansett hvor du skal "gå gradene" må du ha utdanning også..
Jeg har ikke lyst til å gå gradene helt til rorhuset uansett. Jeg må jobbe og bli svett for å trives.
Hva er det man får kjøpt ombord utenom røyk forresten?
Om bord på lastebåter får man kjøpt litt barbersaker, shampo, godterier og brus.
Det var det jeg tenkte akkurat når jeg betalte 714,- for toalettsaker tidligere i dag. Jaja, har lært til neste tur.
Er fisket godt, så er vel det bare lommerusk for deg når du kommer hjem ;-)
Jeg satser på det. :)
Ferdig med nautikk-utdanningen til sommer nå.. Tviler på at jeg får meg jobb, vurderer å faktisk søke på matros-linjen på vgs, slik at hvis jeg ikke får meg jobb så kan jeg bare fullføre det, og få fagbrev som matros, da har jeg fartstid og erfaring, og lettere å få jobb som kadett/styrmann. Kanskje man da får tiden som matros godkjent som kadett-tid og..?
Jeg seilte som matros/ kadett i nordsjøen en stund før jeg måtte bytte rederi og tok den resterende tiden som ren kadett.
Det viktigste er vel at man får fylt ut kadettboken.
Ja, hadde flere i klassen ifjor som har vært matros, og er på nautikk-utdanningen, som får den tiden godkjent, så det er vel håp for meg og hvis jeg er nødt til å gjøre det sånn. :) Motsatt av hva "alle" andre gjør, men jeg skal på båt.
Meget bra førstetur. Avsluttet 4 uker for tidlig med knust hånd.
Det er visst ikke bra å være ei kløne til sjøs..
D'oh!
Mitt råd til fiskere. Ikke stikk hånda ned i vippekaret uten å se seg for.
Dåner :-) Om alle menn bare var som deg :-)
Alle menn er sånn. Resten er gutter.