Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Studentbolig ved UiO, hvor bor jeg?

NYTT TEMA
Tordenskjold3
Tordenskjold3Innlegg: 7915
08.02.12 20:11

Hei, jeg har fått ny hybel gjennom SiO, men vet ikke hvilken hybel jeg har fått. Finnes det et sted på SiO sine sider som viser hvor en bor?

(Innlegget ble redigert 08.02.12 20:11)

Hollobollo
HollobolloInnlegg: 4522
08.02.12 21:20
Tordenskjold3: Hei, jeg har fått ny hybel gjennom SiO, men vet ikke hvilken hybel jeg har fått. Finnes det et sted på SiO sine sider som viser hvor en bor?

Tenker du på nøyaktig hvilken hybel eller hvilken studentby?

William S
William SInnlegg: 10189
08.02.12 22:01
Tordenskjold3: Hei, jeg har fått ny hybel gjennom SiO, men vet ikke hvilken hybel jeg har fått. Finnes det et sted på SiO sine sider som viser hvor en bor?

Du får vite studentby, men ikke nøyaktig hvilken hybel du får før du henter nøkkelen. Du kan selvsagt ytre ønske om hvilken blokk osv  når du henter nøkkelen, men alt kommer an på hva de har ledig. SiO har iallefall den gunstigste leieprisen du finner i Oslo. Forholdene er dog alt annet en rosenrødt, er ikke alle som er like gode på hygiene og ta over når det er deres vaskeuke osv i gang og kjøkken. Der har jeg flaks iallefall. Da det var min vaskeuke tok jeg over med klor jeg. Eneste som duger. :) 

Om det er Kringjså eller Sogn du havner på er det puber på begge studentbyer. Nå kjenner jeg bare til Kringsjå pub som har 37 kroner for halvliteren. Svært hyggelig spør du meg. 

(Innlegget ble redigert 08.02.12 22:02)

Tordenskjold3
08.02.12 23:06

Takk for raske svar til begge, jeg vet hvilken studentby jeg bor på og har fått nøkkel og undertegnet kontrakt. Men jeg har mistet papirene som sier hvilken blokk og hvilken leilighet jeg bor i. Finnes det en måte å finne det ut på nå på kvelden?

Hollobollo
08.02.12 23:12
Tordenskjold3: Finnes det en måte å finne det ut på nå på kvelden?

Jeg mener det står adressen inne på SiO "min side" eller noe slikt på www.sio.no? (jaggu kunne jeg ikke logge meg inn der selv om jeg ikke har bodd der på 2 år)

Tror du vil finne kontrakten (og leilighets nummer) under leiekontrakt og den slags?

EDIT: Du kan også sikkert ringe vakttelefonen og spør om adressen. Tidligere var det en vaktmester en kunne kontakte døgnet rundt som kunne gi en svar og hjelp.

Vil tro de kan finne ut noe ved hjelp av nummer på nøkkel eller noe slikt noe? 

(Innlegget ble redigert 08.02.12 23:15)

Tordenskjold3
08.02.12 23:27

Takk igjen.Leter på sios sider nå. Det stod husnummer på nøkkelen da jeg fikk den, men det var bare et klistremerke og det har falt av! Flaut

(Innlegget ble redigert 08.02.12 23:28)

Hollobollo
08.02.12 23:33
Tordenskjold3: Takk igjen.Leter på sios sider nå. Det stod husnummer på nøkkelen da jeg fikk den, men det var bare et klistremerke og det har falt av! Flaut

Jeg håper du har et sted å sove i kveld?

Om alt feiler så fungerer vel nøkkelen kun på din "gang" så det er jo mulig at du kan forsøke deg frem med å prøve og feile? 

(Innlegget ble redigert 08.02.12 23:35)

Tordenskjold3
08.02.12 23:39
Hollobollo: Jeg håper du har et sted å sove i kveld? Om alt feiler så fungerer vel nøkkelen kun på din "gang" så det er jo mulig at du kan forsøke deg frem med å prøve og feile?

Ja jeg må ikke sove ute. Det med å sjekke hvilke gang nøkkelen passer til tenkte jeg ikke på. Kommer tilbake senere og ser hvordan det går.

Tordenskjold3
09.02.12 00:41
Hollobollo: Om alt feiler så fungerer vel nøkkelen kun på din "gang" så det er jo mulig at du kan forsøke deg frem med å prøve og feile?

Yes, nøkkelkortet fungerte på bare en av gangene, er riktignok ganske mange boliger i hver gang, men det gjorde jobben overkommelig og jeg fant hybelen. Tusen takk for hjelpen.

Prikaze
PrikazeInnlegg: 2412
09.02.12 00:45
William S: Om det er Kringjså eller Sogn du havner på er det puber på begge studentbyer. Nå kjenner jeg bare til Kringsjå pub som har 37 kroner for halvliteren. Svært hyggelig spør du meg.

Ahh, Kringsjå pub, hehe. Endel minner derifra, ikke rart utdanninga tok i overkant lang tid, lol. Lurer på om den kiosken på Kringså fortsatt holder koken..(?)

William S
09.02.12 07:39
Prikaze: l. Lurer på om den kiosken på Kringså fortsatt holder koken..(?)

Det gjør den. Er billigere å kjøpe en del ting der enn på butikken faktisk. Tror eieren lever av internasjonale studenter som skal ha litt mer enn det man får tak i på Kiwi. 

Hollobollo
09.02.12 09:19
William S: Det gjør den. Er billigere å kjøpe en del ting der enn på butikken faktisk. Tror eieren lever av internasjonale studenter som skal ha litt mer enn det man får tak i på Kiwi.

Eieren lever av å selge røyk og alkohol til mindreårige. Ikke en ungdomskoleelev gikk tom for røyk eller drikke så lenge den kiosken var åpen. 

William S
09.02.12 09:28
Hollobollo: Eieren lever av å selge røyk og alkohol til mindreårige. Ikke en ungdomskoleelev gikk tom for røyk eller drikke så lenge den kiosken var åpen.

Eieren selger røyk, men ikke alkohol. Mulig han solgte alkohol før i tia. 

Hollobollo
09.02.12 09:30
William S: Eieren selger røyk, men ikke alkohol. Mulig han solgte alkohol før i tia.

Har kun sett han selge alkohol ved en annledning så skal ikke si for sikkert at han lever av det.

Han hadde øl stående på bakrommet i en kasse som noen ungdommer var og kjøpte av på lørdagen.

William S
10.02.12 15:17
Hollobollo: Har kun sett han selge alkohol ved en annledning så skal ikke si for sikkert at han lever av det. Han hadde øl stående på bakrommet i en kasse som noen ungdommer var og kjøpte av på lørdagen.

Det kan godt hende. :)Han vil vel ikke akkurat gjøre det offentlig at han selger alkohol.

flourhouse
flourhouseInnlegg: 9919
10.02.12 17:24

Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk svar?

Tordenskjold3
11.02.12 01:08
flourhouse: Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk svar?

Hei, ser at du er født i 1993 og da er du vel ikke gammel nok til å gå på universitetet før neste høst? Om det stemmer så er svaret mitt at du kan få hvilken som helst hybel om du sender inn søknaden din nå. For da kommer du først i køen selv om du ikke ønsker hybelen før til høsten. Sikkert litt lurt å overta hybelen litt før semesterstart, da får du både mindre konkurranse om hyblene samtidig som du har litt sikkerhetsmargin om det skulle ta litt tid å få hybelen. Å søke om hybel i august er helt nyttesløst. Midt i semesteret slik som nå er det derimot lett, jeg brukte en uke på å få min hybel og det er flere ledige siohybler om man er villig til å gå ned på standarden.

S_Adams
S_AdamsInnlegg: 25
12.02.12 02:42

Litt irrelevant, men hva skal du studere? :)

flourhouse
flourhouseInnlegg: 9919
12.02.12 22:29
Tordenskjold3: Hei, ser at du er født i 1993 og da er du vel ikke gammel nok til å gå på universitetet før neste høst? Om det stemmer så er svaret mitt at du kan få hvilken som helst hybel om du sender inn søknaden din nå. For da kommer du først i køen selv om du ikke ønsker hybelen før til høsten. Sikkert litt lurt å overta hybelen litt før semesterstart, da får du både mindre konkurranse om hyblene samtidig som du har litt sikkerhetsmargin om det skulle ta litt tid å få hybelen. Å søke om hybel i august er helt nyttesløst. Midt i semesteret slik som nå er det derimot lett, jeg brukte en uke på å få min hybel og det er flere ledige siohybler om man er villig til å gå ned på standarden.

Takk for svar. Skal forhåpentligvis studere til høsten ja, men da i Bergen eller Tromsø. Søkte Sib i slutten av januar og Sito ca ei uke seinere. Jeg har det med andre ord ikke spesielt travelt med å få svar, men greit å vite sånn ca hvor lang tid det tar før det kommer.

Siste innlegg