Hei min venns største drøm er å bli professor i engelsk :) men ejg er litt ebkkymret siden er det arbeid for denne utdanningen? det virker jo ikke akkurat som det mest lønnsome å utdanne seg til?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Hei min venns største drøm er å bli professor i engelsk :) men ejg er litt ebkkymret siden er det arbeid for denne utdanningen? det virker jo ikke akkurat som det mest lønnsome å utdanne seg til?
Er du professor i engelsk er du professor i engelsk. Da har du med andre ord et arbeid å gå til. Du må være mer spesifikk i spørsmålet ditt.
OK BEKLAGER ;) jeg mente etter endt doktorgrad åssen er det medf jobbmuligheter ?
Altså, kompisen din for eksempel kan innta en stilling som amanuensis ved høyskoler og universiteter, og over lengre tid kvalifisere seg til en professorstilling ved samme institusjoner. Kjenner ingen med en doktorgrad i engelsk (familien har dog en bekjent med doktorgrad i lingvistikk), men jeg antar at de aller fleste ender opp i forskningsstillinger/undervisningsstillinger.
ok får bare håpe det er nok jobber da og han får unevise i faget han elsker:) er jo det viktigste i slutten^^