Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Egenmeldinger

NYTT TEMA
KenMonkou
KenMonkouInnlegg: 3487
21.11.13 23:06

Regnes ant egenmeldinger i et år fra da du ble ansatt eller følger de kalenderåret?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 3886
21.11.13 23:26
KenMonkou: Regnes ant egenmeldinger i et år fra da du ble ansatt eller følger de kalenderåret?

Ingen av delene.

Det gjeld for 12 månader flytande, så det er maksimalt antall innafor ein tolv månaders periode. Det betyr at for kvar sjukemelding så må du sjekka antallet du har brukt dei siste tolv månadene.

riksen77
riksen77Innlegg: 3422
22.11.13 19:33
KenMonkou: Regnes ant egenmeldinger i et år fra da du ble ansatt eller følger de kalenderåret?

fra du leverer den første egenmeldingen så er har du et viss antall du kan lever i de neste 12 mnd. hvis de jobber i en IA bedrift så er det mulig det er andre regler rundt dette. men tror du har tilsammen 4 på 12 mnd. ikke sikker på antallet siden jeg har kun levert svært få egenmeldinger i mitt liv

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 2761
23.11.13 20:48
riksen77: hvis de jobber i en IA bedrift så er det mulig det er andre regler rundt dette. men tror du har tilsammen 4 på 12 mnd. ikke sikker på antallet siden jeg har kun levert svært få egenmeldinger i mitt liv

Dersom du jobber i en IA-bedrift kan du benytte 24 egenmeldingsdager - disse kan brukes enten maksimalt åtte dager av gangen, da i tre perioder, eller som 24 enkeltdager.

Dersom du ikke jobber i en IA-bedrift kan du benytte 12 egenmeldingsdager, maksimalt tre av gangen. Verdt å merke seg at dette er kalenderdager, slik at hvis du bruker egenmelding en fredag kan arbeidsgiver kreve sykemelding om du fremdeles er syk påfølgende mandag.

Som nevnt over regnes bruk av egenmelding flytende, i en tolv måneders periode fra du nyttet første egenmelding.

Som et apropos kan det jo nevnes at dette er minimumsløsning. Om du kommer til enighet med arbeidsgiver om det, trenger du i prinsippet ikke lever sykemelding før folketrygden tar over utbetaling etter endt arbeidsgiverperiode - altså fra 17. dag.

spredo-the-original
spredo-the-originalInnlegg: 1305
24.11.13 00:14

(Innlegget ble redigert 24.11.13 00:15)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg