Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Økonomistyring eller markedsføring?

NYTT TEMA
NorgesNeste
NorgesNesteInnlegg: 496
30.01.14 20:10

Går nå vg1 og det er på tide å velge programfag til neste år. Har både S1 og rettslære klar, men det siste er jeg litt usikker på. Vurderer å studere siv.øk og tenker da at økonomistyring vil være mest relevant(?)

Er det noen som har erfaring med noen av fagene og som vet hva de går ut på? Har liksom ikke fått et ordentlig inntrykk av hva fagene handler om...

Keiser_Snitt
Keiser_SnittInnlegg: 532
30.01.14 22:06
NorgesNeste: Går nå vg1 og det er på tide å velge programfag til neste år. Har både S1 og rettslære klar, men det siste er jeg litt usikker på. Vurderer å studere siv.øk og tenker da at økonomistyring vil være mest relevant(?) Er det noen som har erfaring med noen av fagene og som vet hva de går ut på? Har liksom ikke fått et ordentlig inntrykk av hva fagene handler om...

Har hatt både økonomistyring og markedsføring, men kun økonomistyring på videregående.. Jeg tror helt ærlig, at det ikke har noe å si hva du velger på nåværende tidspunkt. Velg det du tror du kommer til å trives best med pdd, og ikke tenk studier, med mindre den skolen du har lyst til å gå på krever at du har et av fagene. 

Siviløkonom tittelen kan oppnås både med spesialisering i markedsføring og i økonomistyring, så basically har det ingenting å si.. Slutt å tenk så mye på hva som er mest relevant for fremtiden, og tenk på hva du kommer til å trives best med de siste årene på vgs.. 

(Innlegget ble redigert 30.01.14 22:06)

NorgesNeste
NorgesNesteInnlegg: 496
31.01.14 17:31
Keiser_Snitt: Slutt å tenk så mye på hva som er mest relevant for fremtiden, og tenk på hva du kommer til å trives best med de siste årene på vgs..

Takk:) Da blir det markedsføring

7CR
7CRInnlegg: 5795
05.02.14 22:27
NorgesNeste: Takk:) Da blir det markedsføring

Markedsføring hvis du liker å lese og jobbe med prosjekt.
Økonomistyring hvis du har et mattehode. 

Utifra personlig erfaring kan jeg si at økonomistyring bidro i større grad til å forenkle de to første årene av øk.ad studiene enn markedsføring. Forskjellen er dog ikke enorm, så jeg støtter det Keiser_Snitt sier om å velge det du føler for.

Helena_M
Helena_MInnlegg: 9605
07.02.14 13:03
NorgesNeste: Takk:) Da blir det markedsføring

Godt valg!

Har selv hatt begge deler, og da med mye mer dypere markedsføring og økonomistyring, og det er vel liten tvil om at markedsføring er mye mye bedre.

Det kan muligens ha noe med at eg ikke liker tall, men eg tror uansett en større prosentdel hadde valgt markedsføring. Mange som går videre med økonomiske fag har enklere for å slutte på studiet.

(Innlegget ble redigert 07.02.14 13:03)

le_professeur
le_professeurInnlegg: 3388
09.02.14 22:59
NorgesNeste: Vurderer å studere siv.øk og tenker da at økonomistyring vil være mest relevant(?)

Det har ikke så voldsomt mye å si. Man starter fra 'scratch' på 1. år av et økonomistudie. Det vil si at det ikke skal være nødvendig å ha valgt økonomiske fag på VGS. 

Jeg er selv i gang med 1. året på økonomi & administrasjon. Om jeg skal være helt ærlig er markedsføring blant de kjedeligste fagene jeg noen gang har hatt. Dette er klart individuelt, men jeg foretrekker finans & økonomistyring 10 av 10 ganger over markedsføring. Planlegger selv å gå master med en fordypning i finans. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg