Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tatt for å røyke hasj,mens man er lærling i skole

NYTT TEMA
snuppa1992
snuppa1992Innlegg: 2
31.01.14 16:21

Hei! Jeg jobber som lærling i barne og ungdomsarbeider faget, og ble nylig tatt for besittelse av 3 g hasj på fritiden, og får bot samt at det står på politiattesten min i 2 år fremover. Vil min nåværende arbeidsgiver få vite noe om dette?

(Innlegget ble redigert 31.01.14 16:26)

Referee799
Referee799Innlegg: 6679
04.02.14 13:18
snuppa1992: Vil min nåværende arbeidsgiver få vite noe om dette?

Med mindre du må fremvise en ny vandelsattest - neppe!

snuppa1992
snuppa1992Innlegg: 2
04.02.14 21:59

Hei!

Takk for svar! Er du helt sikker på det? jeg mener at nå som narkotika har blitt en alvorlighetsgrad som skal stå på vandelsattesten hvis man blir tatt for besittelse eller for bruk, så mener jeg at det burde være obligatorisk å melde ifra til den arbeidsgiveren man har. Syntes du ikke at det er rart at man skal være forhindret i å jobbe med barn og unge hvis man viser frem et papir på en ny jobb, men at man kan bli tatt for noe på fritiden og fortsette å jobbe videre på en mandag etter helgen, uten at den nåværende arbeidsgiveren skal få vite noen ting? -selvfølgelig er jeg kjempe takknemlig hvis det bare føres på attesten, og spesielt nå som jeg har blitt røykfri og ikke lever et dobbeltliv lenger der offentlige personer og foreldre stoler på meg, og jeg kan fortsette min utdannelse til jeg er ferdig uten at jeg blir kalt inn på samtale, men noe sier meg at det er for godt til å være sant..

misterGE
misterGEInnlegg: 977
05.02.14 10:02

Her tror jeg at politiet har varslingsplikt, uten at jeg har giddi å sjekket nøyere i loverket, men anta at arbeidsgiver får et brev.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7429
05.02.14 12:17
snuppa1992: så mener jeg at det burde være obligatorisk å melde ifra til den arbeidsgiveren man har.

Politiet har ikkje oversikt over arbeidsforhold, så det er i det minste eit praktisk problem der.

Gurdox
GurdoxInnlegg: 639
05.02.14 22:18
snuppa1992: Hei! Jeg jobber som lærling i barne og ungdomsarbeider faget, og ble nylig tatt for besittelse av 3 g hasj på fritiden, og får bot samt at det står på politiattesten min i 2 år fremover. Vil min nåværende arbeidsgiver få vite noe om dette?

Når en ber om politiattest så er det en ordning som først og fremst er laget for å sørge for at pedofile, og andre med voldshistorikk ikke skal få tilgang til barn.

Jeg hadde ikke vært bekymret for dette, ikke jusridisk sett. Politiet må vurdere den risiko for at barn kommer til skade.. DE har ikke lov til å bryte taushetsplikten sin ovenfor arbeidsgivere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg