Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

dekker arbeidsgiver timer når man er på kurs?

NYTT TEMA
auting82
auting82Innlegg: 103
09.11.16 12:48

Har blitt leid inn som konsulent på et 6måneders engasjement og arbeidsgiveren vil at jeg skal ta et kurs. De vil dekke kostnadene for kurset , men ikke mine timer når jeg er der.Det er en 3dagers kurs.

Hva er vanlig /uvanlig? Synes dette er urimelig.

tucan
tucanInnlegg: 18595
09.11.16 18:37

Varierer vel fra plass til plass.. 

Siden du ikke er ansatt, men innleid synes ikke jeg det er direkte urimelig.

Sjah
SjahInnlegg: 3103
09.11.16 21:31

Hvis det er et Nice to have kurs, er det rimelig at du ikke får betalt, men samtidig betyr det at det er dit val om du vil/gidder å ta det.

Dersom dette kurset er påkrevd for at du skal kunne utføre oppdraget du har blitt innleid til, men arb.giver ikke har kvalitetssikret at du har nødvendig kompetanse før inngåelse av konsulentkontrakt, er det naturlig at arb.giver dekker kostnader inkl dine timer.

mf_6
mf_6Innlegg: 3485
10.11.16 16:37
auting82: Hva er vanlig /uvanlig? Synes dette er urimelig.

Siden du er innleid som konsulent ville de vært mest naturlig å avtalt dette på forhånd. Jeg vil nok si at både du og oppdragsgiver er like ansvarlig for å kartlegge ditt kunnskapsnivå før avtalen ble inngått.

Synes ikke dette virker noe urimelig da oppdragsgiver betaler kurset og du "betaler" timene. I hvert fall hvis det er et kurs du har nytte av ved senere konsulentoppdrag for andre oppdragsgivere.

Å være innleid eller ansatt har både fordeler og ulemper. En av ulempene ved å være selvstendig er at ikke alle arbeidstimene lar seg fakturere til kunden. Dette er jo noe man må kalkulere inn i timeprisen.

Link-86
Link-86Innlegg: 8984
10.11.16 16:39

Alternativt spør om å få betalt for tiden og betal kurset selv. Tross alt er dette kompetanse du tar med videre og muligens ut av bedriften. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg