Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spørsmål om tariff

NYTT TEMA
haugenhhh
haugenhhhInnlegg: 1
09.11.16 15:12

Hei!

Jeg har et spørsmål om tarifflønn som jeg ikke har funnet svar på ved å spørre/søke rundt. Kan ingenting om det, kanskje derfor jeg ikke har funnet noe svar.

Jeg jobber per nå i butikk, og har gjort det i en del år i varierende stillingsprosenter. Lønnssatsen er, etter det jeg skjønner, regulert av tariff fra virke/handel og kontor, (jeg er på lønnstrinn 5 akkurat nå). Jeg kunne tenkt meg å prøve å jobbe i en annen bransje, og har tenkt litt på bokhandel. Spørsmålet er om jeg vil beholde lønnstrinnet mitt dersom jeg begynner i en annen bedrift, eller om jeg begynner på "scratch" igjen, gitt at jeg begynner i en bedrift som også har tariff fra virke/handel og kontor, selvsagt?

Det er ikke så interessant for meg å bytte jobb og gå ned i lønn... :P

Takknemlig for svar!

(Innlegget ble redigert 09.11.16 15:17)

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 51316
10.11.16 10:34
haugenhhh: Spørsmålet er om jeg vil beholde lønnstrinnet mitt dersom jeg begynner i en annen bedrift, eller om jeg begynner på "scratch" igjen, gitt at jeg begynner i en bedrift som også har tariff fra virke/handel og kontor, selvsagt?

Lønnsfastsettelse er en sak mellom deg og din arbeidsgiver.

Får du ny arbeidsgiver blir det en ny avtale.

De fleste arbeidsgivere ser på hva du har av erfaring fra tidligere, når de fastsetter lønnen din.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg