Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Føre opp kompis som referanse?

NYTT TEMA
Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 3399
06.12.16 15:03

Wazzap

Jeg skal søke på en jobb som jeg har ganske lyst på, siden de tar inn graduates. Jeg har en kompis som jobber der med noe av det samme jeg søker på, men er det innafor å sette han opp som referanse? Eller blir det useriøst siden vi er venner? Burde det nevnes i søknaden? Han kommer jo uansett bare til å si at de må ansette meg ellers så gjør de en stor tabbe, så snakker de med han får de uansett bare biased svar. 

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 3863
06.12.16 21:42

Har han noen annen grunn til å stå som referanse, typ at dere har jobbet sammen?

Jeg satt opp en kompis som referanse en gang, men da hadde vi også vært kollegaer i flere år. Det gikk fint, og jeg fikk jobben. Ikke som rynket på nesen over at vi var venner.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 3399
07.12.16 02:18
Palimpsest: Har han noen annen grunn til å stå som referanse, typ at dere har jobbet sammen? Jeg satt opp en kompis som referanse en gang, men da hadde vi også vært kollegaer i flere år. Det gikk fint, og jeg fikk jobben. Ikke som rynket på nesen over at vi var venner.

Vi har jobbet sammen på to reelle kundeprosjekter tidligere da vi gikk på VGS (ikke i skolens regi), men det er jo noen år siden. Da var jeg prosjektleder mens han var designer. 

Hva tror du? Verdt å sette opp? 

riksen77
riksen77Innlegg: 4841
11.12.16 08:23

ikke noe problem, så lenge du sier han er en venn. ærlighet varer lengst

Klikk for å gå tilbake til toppen