Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mastergrad BI

NYTT TEMA
dongen
dongenInnlegg: 5
20.12.16 16:48

Jeg går 1.året på BI og har avlagt alle eksamenene dette halvåret. Eksamen i Markedsføringsledelse og Bedriften gikk temmelig dårlig, jeg tror gjerne det blir en D eller E i begge fagene. Det er ganske lette fag, men jeg ga ærlig minimal innsats og leverte bare inn minstekravet på hjemmeeksamen slik at jeg slapp å konte. I de øvrige fagene forventer jeg A og B, da dette er fag som jeg intresserer meg for og vett er relevante for videre studieløp. Spørsmålet mitt er om karakterene i Markedføringsledelse og Bedriften har noe å si hvis jeg har et bra snitt forøvring. Planen er å forhåpentligvis ta Master i Finans eller Siviløkonomgraden. 

canfrimpongplaypingpong
canfrimpongplaypingpongInnlegg: 174
23.12.16 16:43

Vil nok ha litt å si, ja. Nå vet ikke jeg om du er inne på et fast 5-årig studieløp, og om du i så fall har "sikret" deg plass på master, men hvis ikke så vil D/E-karakterer svekke snittet ditt betraktelig, og gjøre at du kanskje ikke får tatt den masteren du vil ta.

Bedriften er da ikke så veldig uinteressant, eller? Fullt mulig å få C/B i Markedsføring og Bedriften uten å lese vanvittige mengder.

Lykke til videre

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg