Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

40.000 på sommerskole i utlandet, galskap?

NYTT TEMA
IceRider
IceRiderInnlegg: 11
28.12.16 20:48

Hei, jeg studerer siste året økonomi og skal ta et år fri for å ta GMAT testen, forhåpentligvis ta noen internships og søke på master i finans i utlandet. Jeg har kommet over at LSE tilbyr sommerskole hvor de har flere finansfag som jeg synes virker interessante. Problemet er jo at det er så jævlig dyrt, 2150 pund i skolepenger, 1000 pund for å bo også vil jeg sikkert trenger 10.000 til mat og diverse. Det vil altså komme på over 40.000 kr. Er dette galskap? Jeg tror jeg kan klare å spare opp dette, men er usikker på om det er verdt det. Tenker jo at det kan skille meg litt ut fra resten i den enorme søknadsbunken alle innen consulting/finans får her i Norge hvert år. Kan også kanskje være positivt når jeg søker master, spesielt dersom jeg søker på LSE?

Galskap?

(Innlegget ble redigert 28.12.16 20:49)

malacay3
malacay3Innlegg: 15357
30.12.16 16:01

Men trenger du det ? Det kommer jo helt an på hvor du skal ta masteren din. 

Jeg hadde tenkt meg om mange ganger før jeg hadde blåst 40k på det. Finn først ut hvor du skal studere.

Malacay

(Innlegget ble redigert 30.12.16 16:08)

Mikey666
Mikey666Innlegg: 511
27.01.17 17:31

Du trenger det ikke for å søke master. Men det finnes flere fordeler.

1: Du viser fremtidige arbeidsgivere at du er villig til å bruke ekstra tid til å lære og kan bo i utlandet. LSE ser uansett svært flott ut på CV-en din. 

2: Du kan knytte kontakter med andre talenter. Til smartere personer du snakker med til smartere blir du. 

3: Du vil få et faglig forsprang til masteren. 

Hadde en kompis som tok samme løsningen sommeren før han begynte på master. Endte opp som beste i klassen på masteren og fikk "drømmejobben". Eller i hvertfall det han trodde var drømmejobben. Virkeligheten er jo som sagt rimelig annerledes ;)

jorkje
jorkjeInnlegg: 3796
09.02.17 23:09
IceRider: Det vil altså komme på over 40.000 kr. Er dette galskap?

Galskap er det ikke, galskap er å betale Westerdals 40 000 per semester.

(Innlegget ble redigert 09.02.17 23:12)

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 12914
14.02.17 00:52
IceRider: Problemet er jo at det er så jævlig dyrt, 2150 pund i skolepenger, 1000 pund for å bo også vil jeg sikkert trenger 10.000 til mat og diverse. Det vil altså komme på over 40.000 kr. Er dette galskap? Jeg tror jeg kan klare å spare opp dette, men er usikker på om det er verdt det.

Du kan også søke sommerstøtte fra Lånekassen til de mnd du har fag i. Dvs, en må få et offisielt skriv fra skolen hvor det står hvilke fag en tar, i hvilken periode man tar fagene og hvor mye fagene koster.

IceRider
IceRiderInnlegg: 11
18.03.17 17:35

Glemte helt å oppdatere. Har betalt 50% av skolepengene nå så da er det ingen vei tilbake. Gleder meg veldig! Er ferdig med bachelor til sommeren så da blir det rett til London etter siste eksamen haha. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg