Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger råd om framtiden

NYTT TEMA
Ran
RanInnlegg: 2
02.01.17 15:47

Hei Alle sammen.

Jeg er en Mann på 29 år som ikke helt vet hva han skal gjøre.

Jeg har fagbrev i salgsfaget å har jobbet i Butikk nesten hele livet, men saken er det at jeg aldri egentlig har likt å jobbe i butikk. Eller jeg synes det er ok men jeg føler det ikke klaffer helt for meg. Arbeidsplassen jeg har nå synes jeg er ok (veldig bra arbeidsmiljø) men sjefen vi har fått nå er helt for jævlig. utrolig ustabil fyr som du aldri vet hvor du har. Ene dagen er han blid, neste er han forbanna for alt. Det skal sies at jeg å han aldri har kommet godt overens med hverandre.

Det eskalerte på jobben nå like før jul hvor jeg ble kalt inn på kontoret til sjefen å ble totalt kjørt over. Det viste seg at han hadde fått en annen ansatt til å overvåke meg på jobben  nå rett før jul.  han viste hvor mange ganger jeg hadde gått på do å hvor mange pauser jeg hadde tatt. Han fortalt meg også at jeg var under-par på alle områder på jobben å var den som bidro minst av alle. Det som skremmer meg er at jeg som regel er alltid han som bidra når det er noe, kommer heller aldri for seint og er aldri mye syk. Jeg prøvde å forsvare meg men han hadde allerede bestemt hva resultat fra det møte skulle være.

Dette kom som lyn fra klar himmel. han har ellers sagt han er fornøyd med meg men nå var alt bare ræva som han sa selv. Når du får beskjed om at alt du gjør er dårlig så blir du litt satt ut. Det kom ingen ting konstruktiv ut av det møte bortsett fra at jeg ble veldig skuffa over meg selv, å lite verdsatt.

Jeg gjør jo stort sett en bra jobb,   å de andre jeg jobber med sier det samme.

Er jo Verneombud på jobb så synes det er veldig rart å sitte på denne siden av boret for en gang skyld. jeg kan da ikke gå imot min egen sjef? snakke med hovedverneombudet

Jeg skal ærlig innrømme at å før jul var jeg veldig sliten etter mye overtid tidligere i desember. så innsatsen min har vært dårligere en vanlig men jeg har gjort jobben min for det. Jeg prøvde å si det som det var men det ville han ikke høre på.

Etter alt dette har jeg gått litt i tenke boksen å tenker at kanskje jeg burde finne på noe annet. ta en utdannelse eller finne en annen jobb. Det som stopper meg er jo at jeg har hus bil å kone. 

hun støtter meg å vil jeg skal gjøre noe annet men jeg er så usikker. Jeg er 30 snart litt seint å studere nå? kan jeg finne meg i sjefens kjeft vis jeg mener det ikke stemmer i det heletatt? noen tips evt råd?

Hilsen sliten Arbeidstaker

legalize_it
legalize_itInnlegg: 11964
03.01.17 19:09
Ran: Etter alt dette har jeg gått litt i tenke boksen å tenker at kanskje jeg burde finne på noe annet. ta en utdannelse eller finne en annen jobb. Det som stopper meg er jo at jeg har hus bil å kone.  hun støtter meg å vil jeg skal gjøre noe annet men jeg er så usikker. Jeg er 30 snart litt seint å studere nå? kan jeg finne meg i sjefens kjeft vis jeg mener det ikke stemmer i det heletatt? noen tips evt råd?

Aldri for seint å studere, men når du har etablert deg vil kanskje fulltidsstudier bli litt utfordrende økonomisk sett. Du har 100k fra lånekassen i året, samt at man klarer å kombinere en deltidsjobb med de fleste studier. Men ellers er det ikke så veldig mye hjelp man får.

Men det finnes jo kanskje noen deltidsstudier eller kveldsstudier du kan ta? Enten innenfor noe helt annet, eller kanskje innenfor butikkdrift/ledelse dersom du kan tenke deg det? Finnes jo en del som ikke krever så mye oppmøte så du kan jobbe når det passer deg.

Dersom du føler deg passe lei av selve yrket allerede nå, så hadde ihvertfall jeg vurdert å gjøre noe. Du skal tross alt arbeide i ganske mange år til. 

(Innlegget ble redigert 03.01.17 19:11)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg