Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Studere i USA?

NYTT TEMA
kiwiflip
kiwiflipInnlegg: 6
03.01.17 22:42

Planlegger å begynne på et nytt studie til høsten, og har drømt lenge om å bo i USA. LA er drømmebyen. Gjorde et raskt søk etter gjennomsnittlige kostander for å bo der, så jeg vet hvor mye jeg må regne med å bruke der. Dette var det jeg fant:

Husleie 2000+ dollar (dette også for ett-roms, altså 17320+ kr)

Mat 500+ dollar (dette var visst typisk "studentmat", og naturligivs ikke for å spise ute - 4330 kr)

Er LA så mye dyrere enn Oslo...? For å sette ting i perspektiv så betaler jeg 4900 for å bo på SiO, dyreste leiligheten jeg har hatt privat var 12000 (2 roms i sentrum) og billigste var 7500 (to roms på storo).

Matbudsjettet mitt er på 2000, og det går ikke i nudler for å si det sånn, spiser sunt og variert (lager dog alt fra bånn).

Men nok om det. Dere som bor eller har bodd i USA/LA de siste årene, hva må jeg regne med for å klare meg? 25000+ som disse sidene snakker om, høres jo vanvittig ut for en student - jeg kommer ikke å ha lov til å jobbe der, sparingene er beskjedne, og ellers er det bare Lånekassen.

Takk til de som har info eller tips til hvor jeg kan lete/spørre om mer info!

(Innlegget ble redigert 03.01.17 22:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg