Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erfaring med Treider? Hva får jeg i stipend og lån

NYTT TEMA
LJ86
LJ86Innlegg: 3
06.01.17 22:40

Hei! Jeg skal kanskje begynne på regnskapsmedarbeider ved Treider Fagskole og lurer på hva man faktisk får i stipend for et semester? Semesteret begynner 30. januar, så vanskelig å beregne på Lånekassen sin kalkulator! Utdanningen koster 56.700 kr. om det har noe å si :)

Og er det noen som har erfaringer med skolen? Jeg er utdannet sekretær fra før av og tenker på det som en slags etterutdanning da det er mange som søker sekretær med noe regnskapsutdanning for eksempel.

Lezah
LezahInnlegg: 59694
07.01.17 16:27
LJ86: Hei! Jeg skal kanskje begynne på regnskapsmedarbeider ved Treider Fagskole og lurer på hva man faktisk får i stipend for et semester? Semesteret begynner 30. januar, så vanskelig å beregne på Lånekassen sin kalkulator!

Det er ikke så vanskelig. Lånekassen opererer med semestre fra 16.01-15.06. Oppstartdatoer varierer selvsagt på skolene, men for LK er dette datoene som brukes. 

Du får full basisstøtte, lån+stipend altså, og skolepenger dekkes opp til ca 31 tusen eller hva det er som er øverste grense pr semester nå.

LJ86
08.01.17 14:27

Okey, så da trekkes med andre ord ingenting av stipend/lån? Bare virket sånn på hjemmesiden til Lånekassen :-)

Lezah
LezahInnlegg: 59694
08.01.17 15:42
LJ86: Bare virket sånn på hjemmesiden til Lånekassen :-)

Legger du inn at du skal studere vanlig på våren skal det ikke være noe problematisk.

LJ86
08.01.17 18:40
Lezah: Legger du inn at du skal studere vanlig på våren skal det ikke være noe problematisk.

Tusen takk for svar! 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg