Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilket fagforbund skal jeg melde meg inn i?

NYTT TEMA
Jonasar
JonasarInnlegg: 24370
09.10.17 17:22

Jobber på lager i en interiørbutikk og er relativt grønn på det meste, så kan noen komme med gode råd?

Mikey666
Mikey666Innlegg: 664
09.10.17 20:01

Ingen. De bare ønsker pengene dine så de kan bruke de til å støtte AP og dermed risikere jobben din. Spesielt om du jobber i en enkeltstående interiørbutikk som ikke er del av en kjede bør du ønske dette. 

Utenom dette gjør de fint lite.

Hyrro
HyrroInnlegg: 18167
10.10.17 01:05

Meld deg inn omgående. Jeg tror det må være handel og Kontor, hvis ikke dette også er oppslukt av Fellesforbundet. 

Til tross for AP-dominansen, så er LO det beste for vanlige arbeidere. Selv var jeg medlem av Jern & Metall i min tid, og var noen år også tilsluttet som frivillig så lenge forbundet besto. 

Fagbevegelsen er arbeidsfolks viktigste redskap for å fremme felles interesser. Det har også vært en sikkerhet når lønn uteblir ved streik eller lockout. 

Dersom du får problemer på jobben eller blir usaklig oppsagt, får du ingen hjelp med mindre du er fagorganisert. Men ikke bare for din egen skyld. Fagbevegelsen må styrkes til beste for alle arbeidere i Norge og verden. Spesielt i disse dager med TISA/TTIP er det viktig å holde liv i det som er arbeideres opparbeidede rettigheter. 

Det er flott og viktig at du vil organisere deg. Gjør det og ikke hør på de som rakker ned på fagbevegelsen. De er ikke like sterke som før, men det blir de heller ikke  hvis folk ikke melder seg inn. 

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 15379
10.10.17 12:24

Finn ut hvilket LO-forbund de du jobber sammen med er organisert i, og meld deg inn der. Jeg har vært fagorganisert i snart 40 år (i og utenfor LO), og vet at den beste kompetansen og den største kampviljen på vegne av vanlige arbeidstakere finnes i LO.

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 4287
10.10.17 12:57
HuiBuorre: Finn ut hvilket LO-forbund de du jobber sammen med er organisert i, og meld deg inn der. Jeg har vært fagorganisert i snart 40 år (i og utenfor LO), og vet at den beste kompetansen og den største kampviljen på vegne av vanlige arbeidstakere finnes i LO.

Enig.

malacay3
malacay3Innlegg: 16578
10.10.17 22:32
HuiBuorre: Finn ut hvilket LO-forbund de du jobber sammen med er organisert i, og meld deg inn der. Jeg har vært fagorganisert i snart 40 år (i og utenfor LO), og vet at den beste kompetansen og den største kampviljen på vegne av vanlige arbeidstakere finnes i LO.

Nå finnes det ulike hovedorganisasjoner, LO er etter min mening litt for tett knyttet opp til Arbeiderpartiet, Unio er betydelig mindre politisk. Men du må se på det som en forsikring, hvem stiller opp for deg hvis shit happends på jobben ?

Malacay

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg